۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۸۰۱۴۹

۱۲۰ روحانی طرح هجرت در اردبیل فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در اردبیل از فعالیت ۱۲۰روحانی طرح هجرت در این استان خبر داد.
اعزام روحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام عبدالله صمدی، مسؤول دفتر معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در اردبیل، شب گذشته در جمع روحانیان و مبلغان این استان اظهار داشت: هم اکنون 120 روحانی طرح هجرت در سطح استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وی همچنین از اعزام 150 روحانی در ماه‌ مبارک رمضان به مناطق محروم و روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: حضور روحانیان در مناطق محروم و دورافتاده همواره با برکات معنوی بسیاری همراه بوده است، چنانکه شاهد رشد اعتقادات دینی و برنامه های فرهنگی و مذهبی در این مناطق هستیم.

حجت الاسلام صمدی با تاکید بر نقش روحانیت در ترویح ارزش های اصیل دینی در جامعه اظهار داشت: حسن خلق در معاشرت، اخلاص در عمل، نظم در امور اجرایی و همدردی با مردم جزو اصول و زمینه های لازم برای تبلیغ اثرگذار هستند.

وی با بیان این‌که مخاطب شناسی نیاز برقراری ارتباطی صمیمی با جوانان است، گفت: بیان بسیاری از مسائل ارزشی، معرفتی و دینی می‌تواند به سبب گرایش و علاقه‌مندی جوانان به امور مذهبی باشد.

حجت الاسلام صمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناتوی فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران خاطر‌نشان کرد: دشمنان به کمک رسانه‌های فراگیر درصدد تخریب اعتقادات دینی جوانان ایرانی هستند.

وی با بیان این‌که روحانیان در خط مقدم مقابله با رسانه های غربی قرار دارند، گفت: روشنگری و آگاه سازی رسالتی خطیر برای نخبگان به ویژه مبلغان دینی محسوب می شود، از این رو باید در مقابل تهاجم فرهنگی غرب از حالت دفاعی خارح شد.

مسؤول دفتر معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، طرح هجرت را یکی از طرح ‌های موفق دولت خدمتگزار دانست و اظهار داشت: اجرای این طرح می‌تواند زمینه رشد و تعالی معنوی و بصیرت جوانان را سبب شود.

همچنین حجت الاسلام خلیل ربیعی، امام جمعه نمین در سخنانی به تشریح مشکلات مبلغان و روحانیان این شهرستان پرداخت و گفت: روحانیت اصیل همواره با کمترین امکانات، در هر شرایطی به تبلیغ شریعت نبوی پرداخته اند./935/پ202/س

ارسال نظرات