۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۸۰۱۸۴
معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

برنامه های اوقات و فراغت دانش آموزان روحانی محور خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی، گفت: در اجرای برنامه های اوقات و فراغت برای تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان فراغت دانش آموزان از روحانیان استان استفاده خواهیم کرد.
برنامه های اوقات و فراغت دانش آموزان روحانی محور خواهد بود
محمدرضا رحیمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به ضرورت غنی سازی اوقات و فراغت از نظر معنوی، اظهارداشت: در سال جاری برای تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان کلاس های مباحث اخلاقی را در برنامه مه های اوقات و فراغت با حضور روحانیان مدارس علمیه خواهیم داشت.

وی محور برنامه های اوقات و فراغت دانش‌آموزان را، برگزاری کلاس های نهج البلاغه، احکام، گفتمان های دینی و جلسات پرسش و پاسخ با حضور روحانیان فاضل عنوان کرد.

این مسؤول فرهنگی، تعداد پایگاه های اوقات و فراغت استان را 141 پایگاه اعلام کرد و افزود: 92 برنامه، در پایگاه های اوقات وفراغت تعریف شده است که از این تعداد 30 برنامه نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی تعدا دانش آموزان ثبت نام کننده درکلاس های اوقات و فراغت را شش هزار نفر اعلام کرد و افزود: کاربران رایانه توانسته اند تاکنون اسامی شش هزا نفر دانش‌آموز را در سامانه پایگاه ثبت نام کنند .

رحیمی، همچنین از اعزام سه هزار و 500 نفر دانش آموز به اردوی تابستانی راهیان نور خبرداد و افزود: سهمیه خراسان شمالی از سوی وزارت آموزش و پرورش یک هزارنف ربود که با رشادت ها و رایزنی های مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان شمالی به سه هزار و 500 نفر افزایش پیدا کرد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان شمالی، افزود: اعزام دانش آموزان به مناطق غرب کشور، به استان کرمانشاه از یک هفته قبل شروع شده و تا اول ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، تاکنون از شهرستان بجنورد،2 کاروان و از شهرستان های شیروان و اسفراین یک کاروان دانش آموز به کرمانشاه اعزام شده اند./966/پ202/ص


ارسال نظرات