۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۸۰۵۰۵
امام جمعه اندیمشک:

پیامبر اکرم با تلاش عملی درصدد اصلاح جامعه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک تلاش پیامبر اعظم(ص) برای اصلاح جامعه را یک تلاش عملی و به دور از نظریه پردازی صرف دانست.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، روز گذشته در خطبه‌های‌ نماز جمعه با بیان این که تلاش پیامبر اعظم(ع) برای اصلاح جوامع یک تلاش عملی بود و هرگز به نظریه پردازی صرف منتهی نمی شد ابراز داشت: تأثیر وجود پیامبر اکرم در اصلاح جوامع بشری زمان خود فوق العاده بود.

حجت الاسلام خدامی در ادامه خطبه ها با اشاره به فراز هایی از نهج البلاغه اظهار داشت: آن حضرت بنده خاص و فرستاده خدا و آورنده یک دین مشهور و فراگیر بود.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به این که پیامبر اسلام (ص) بشریت را از آیات الهی آگاه می‌‌کرد و گناهکاران را از کیفر گناهان خود بیم می داد، بیان داشت: حضرت ختمی مرتبت(ص) برای اصلاح جامعه با تلاش فراوان همواره با بشارت صالحین و انذار بدکاران درصدد نهادینه ساختن تقوای الاهی بین آنان بود.

استاد حوزه علمیه در ادامه با تبریک فرارسیدن عید مبعث به بیان برخی اهداف بعثت پرداخته و بیداری فطرت‌های خفته را از‌ مهم‌ترین این اهداف عنوان کرد.

وی از شکوفایی عقول بشری حبس شده در دفینه‌های جهالت و شرک‌، تکمیل کتب آسمانی پیشینیان، وحدت آفرینی و تعیین رهبری تا قیامت به عنوان دیگر اهداف بعثت پیامبر اسلام(ص) نام برد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک در بخش پایانی خطبه‌ها به ابلاغ سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و خصوصی و مردم را به رعایت صرفه‌جویی در همه ابعاد به ویژه آب و برق در فصل گرما دعوت کرد./945/پ202/س
ارسال نظرات