۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۸۰۶۱۵
در دیدار با هیئات مذهبی استان کرمان مطرح شد؛

توصیه های مهم آیت الله نوری همدانی به مداحان و شاعران

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با هیئات مذهبی استان کرمان، بر ضرورت توجه مداحان به انتخاب اشعار مناسب در مداحی تاکید کرد و گفت: مداحان باید توجه کنند که اشعار بکار رفته در مداحی ها به سبک و سیاق انقلابی باشد.
آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر یکشنبه، در دیدار هئیات مذهبی استان کرمان در حسینیه ثارالله این شهر، با اشاره به اهمیت کار مداحان اهل البیت(ع)، رسالت آنان را بسیار مهم و حساس ارزیابی کرد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه سبک و سیاق مداحی باید تغییر کند، نقش شاعران را در این راستا بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: شعرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با محدودیت هایی مواجه و در مضیقه بودند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، امروز شرایط خوبی برای مداحان اهل بیت(ع) فراهم شده است و باید توجه کرد که اشعار بکار رفته در مداحی ها به سبک و سیاق انقلابی باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با تشریح ابعاد مختلف این موضوع ابراز داشت: اشعاری که در مداحی های بکار می رود، باید به گونه ای باشد که چندین سال آینده، وقتی مردم نوارهای مداحی را گوش بدهند، بدانند این اشعار در عصر انقلاب اسلامی سروده و خوانده شده است و همین موضوع نقش و رسالت مداحان و شعرا را سنگین و مهم می کند.

وی بیان داشت: مداحان باید به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت کنند که مردم را به سمت انقلاب اسلامی، اهداف والای نظام، توجه به اندیشه های امام راحل و حمایت از مقام معظم رهبری سوق دهند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه همه باید قدردان انقلاب باشیم، دستاوردهای انقلاب اسلامی را بی نظیر خواند و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران دچار استبداد و استکبار بود و سر سپردگان غرب و آمریکا هر کاری که ارباب آنها دستور می دادند را در کشور اجرا می کردند و مردم ما عملا اختیاری از خود نداشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، استقلال و آزادی را دو دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی، زمینه برای نقش آفرینی مردم در عرصه های مختلف فراهم شده است و ملت ایران خود سرنوشت خویش را در اختیار دارد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام زراعت کار معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات هیئات مذهبی این استان ارائه کرد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات