۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۰۷۱۶
مدیرحوزه علمیه گرگان:

فهم دقیق از دین، فلسفه ورود طلاب به حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان را اشاره به نقش حوزه های علمیه در پرورش طلاب علوم دینی، گفت: حوزه علمیه دانشگاه دین شناسی است.
مدير حوزه علميه امام خميني گرگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره یک ماهه «اختبار و تثبیت» ویژه طلاب جدید، دین شناسی و فهم دقیق از دین را فسلسفه ورود طلاب به حوزه های علمیه دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه به عنوان دانشگاه های دین شناسی نقش آفرینی می کنند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان با اشاره به جایگاه طلاب و روحانیان در سطوح مختلف جامعه خطلاب به طلاب گفت: امروز مردم پس از تحقیق و پژوهش جهت حل بسیاری از مسائل به شما رجوع می کنند که این مسأله وظیفه و نقش شمار را بسیار سنگین می کند.

حجت الاسلام ملکی ادامه داد: نقش طلاب و روحانیان در حل مشکلات دینی مردم عجز و ثواب اخروی بسیاری را به دنبال دارد و در عین حال طلاب باید مراقب باشند تا دین و احکام دینی را به خوبی و به بهترین شکل به مردم ارائه دهند.

وی در ادامه شناخت هدف، همت بلند و انگیزه عالی را سه عنصر مهمی دانست که طلاب حوزه‌های علمیه باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در گذشته یک دوره سه ماهه با عنوان پذیرش طلاب ورودی جدید برگزار می‌شد، گفت: در حال حاضر دوره اختبار و تثبیت پذیرش طلاب جدید جایگزین آن دوره‌ها شده است.

وی با بیان این که دوره نخست آن از امروز آغاز و تا چهاردهم مرداد ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: پس از پایان این دوره امتحانی کتبی از طلاب شرکت کننده به عمل خواهد آمد و طلابی که موفق شدند دوره را با موفقیت به پایان بگذرانند به عنوان طلبه پایه اول پذیرفته می شوند.

مدیرحوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با اشاره به این که طلاب شرکت کننده در دوره اختبار و تثبیت پذیرش از لحاظ اخلاقی، رفتاری و اعتقادی مورد آزمایش و امتحان قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: علاوه برآن کلاس های تجوید و احکام نیزدر کنار برنامه های اعتقادی و اخلاقی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار می شود.

حجت الاسلام ملکی ادامه داد: این دوره کوتاه مدت با حضور بیش از پنجاه نفر از طلاب جدید برگزار خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات