۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۸۰۷۵۰
عضو مجمع اصولگرایان مجلس:

پاتک فرهنگی دشمن بر مبنای ضعف برنامه های رسانه ملی طراحی می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع اصولگرایان مجلس گفت: همانطور که واکنش مثبت جامعه در برابر یک اثر فرهنگی قابل ملاحظه است، اثر منفی برنامه های جهت دار شبکه های صهیونیستی چون فارسی وان و یا برخی تولیدات سطحی داخلی نیز قابل ارزیابی است.
حجت رحماني نماينده مردم اليگودرز در مجلس هشتم
حجت رحمانی نماینده منتخب مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: کارگزاران فرهنگی چرا برای مقابله با هجمه آشکار فرهنگی غرب علیه فرهنگ اسلامی کشورمان تنها تخصیص بودجه را مد نظر دارند و همانند دشمن با یک برنامه ریزی دراز مدت به دنبال جبهه نبرد فرهنگی نمی رویم.

رحمانی گفت:برای مقابله موثر با هجمه جدی فرهنگی در شبکه های ماهواره ای چون فارسی وان ابتدا باید از خواب بیدار شویم و جبهه یک پارچه فرهنگی را علیه دشمن با پیشروی صدا و سیما ایجاد کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به قدرت رسانه در جنگ نرم با دشمن اظهار داشت: امروز ما در برابر دشمن با یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم، از این رو اگر آرایش جنگیمان در برابر دشمن مقتدرانه نباشد قطعا با مشکل مواجه می شویم.

وی خاطر نشان کرد: باید از گذشته درس بگیریم و بدانیم که همانگونه که در جبهه جنگ سخت زمانی به پیروزی ها رسیدیم که خائنانی چون بنی صدرها را کنار گذاشتیم ، در جبهه جنگ نرم هم زمانی به پیروزی چشم گیر می رسیم که اندیشه های خائنان به فرهنگ چون وزیر فراری وزارت فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات را کنار بگذاریم.

رحمانی همچنین تصریح کرد: همانطور که ملاحظه می شود هر زمان که رسانه ملی توفیق ساخت و ارائه سریالهایی چون یوسف پیامبر را داشته، مردم نیز در برابر این آثار واکنش مثبت از خود نشان می دهند از این رو باید در نظر داشته باشیم، همانطور که واکنش مثبت جامعه در برابر یک اثر فرهنگی قابل ملاحظه است اثر منفی برنامه های جهت دار شبکه های صهیونیستی چون فارسی وان و یا برخی تولیدات سطحی داخلی نیز قابل ارزیابی است.

وی با بیان اینکه صدا سیما در عرصه رسانه ای کشور نقش تعیین کننده دارد، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اخیرا به جمعی از اهالی این سازمان فرهنگی توصیه داشتند، رسانه ملی باید در برابر حمله دشمن در خط مقدم جنگ فرهنگی حاضر بوده و در این عرصه پیشتاز باشد .

نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: لازمه پیشتازی صدا و سیما در عرصه فرهنگ اسلامی، برنامه ریزی و دو سویه کردن ارتباط خود با مخاطبانش است ، مسئولان و مجریان برنامه های رسانه ملی باید این نکته را بدانند که امروز پاتک فرهنگی دشمن بر مبنای ضعف برنامه های فرهنگی این رسانه طراحی و تولید می شود. /955/ت302/ج
ارسال نظرات