۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۸۰۷۹۸
امام جمعه شبستر:

عده ای در جهت تضعیف خبرگان رهبری حرکت می کنند

خبرگزاری رسا – حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه مجلس خبرگان وجه ممتاز مردم سالاری دینی در ایران است، گفت: عده ای در جهت تضعیف خبرگان رهبری حرکت می کنند.
امام جمعه شبستر
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ثبات سیاسی حاکم بر جو مجلس خبرگان به خصوص پس از ارتحال آیت الله مشکینی موجب شد، تا آخرین نقشه دشمنان برای ایجاد تفرقه و دو دستگی در مجلس نقش بر آب شود.

وی با بیان اینکه شایعات و تهمت های اخیر علیه برخی نمایندگان مجلس خبرگان با هدف تضعیف جایگاه این مجلس صورت گرفته است، گفت: نکته تاسف بارتر این است که این جوسازی ها از سوی برخی افراد در داخل و با نقاب مصلحت اندیشی و دلسوزی صورت می گیرد.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه عده ای در جهت تضعیف خبرگان رهبری حرکت می کنند، تصریح کرد: متاسفانه بار منفی این جوسازی ها به حدی است که تهمت های شدید علیه بزرگانی چون شهید بهشتی را به یاد می آورد و بایستی مراقب بود تا تاریخ غم بار و تاسف برانگیز سال های نخستین انقلاب تکرار نشود.

وی ادامه داد: بسیاری از فقهای حاضر در این مجلس حاضر به دریافت هزینه ایاب و ذهاب خود از مجلس نبودند و حتی برخی از ایشان غذایی را که در مجلس تهیه می شد، میل نمی کردند و این در حالی بود که این حقوق قانونی و شرعی نمایندگان مجلس خبرگان بود.

حجت الاسلام محمدزاده تاکید کرد: حضور بزرگان اخلاقی چون آیت الله مشکینی و آیت الله مدنی و دیگر بزرگان اخلاق و عرفان موجب شد تا این مجلس از بازی های جناحی و سیاسی دور بماند و نقش مهم و بنیادین خود را در 15 خرداد 1368 ایفا نماید.

وی گفت: مجلس خبرگان از وجوهات ممتاز مردم سالاری دینی در ایران است و نشان می دهد که مردم ایران اسلامی در تعیین و نظارت بر رهبری خود نیز تنها با واسطه یک نفر نیز نقش دارند.

امام جمعه شبستر خاطر نشان کرد: مجلس خبرگان رهبری از نمادهای حکومت صالحان و جامعه آرمانی عارفان و مومنین است که نباید دستمایه حرکت های و بازی های سیاسی شود./935/ت302/ج
ارسال نظرات