۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۸۱۰۶۳

ویژه نامه چهارمین اشراق منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ زندگی نامه امام سجاد (ع) در ویژه نامه ای با عنوان چهارمین اشراق در پایگاه اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
امام سجاد ع


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بمناسبت میلاد چهارمین امام شیعیان امام سجاد(ع) پایگاه اطلاع رسانی تبیان ویژه نامه ای را به همین منظور منتشر کرد.

در بخش مقالات این ویژه نامه، مطالبی با عنوان خدایا اگر مرا دوست داری باران بفرست، مردی که فدک را به اهل بیت برگرداند خوب بود یا بد؟، حماسه فرزدق، انواع شفاعت و کارآیى آن، دلایل امامت على بن الحسین(ع) درج شده است که در پاره ای از بخش اخیر می خوانیم: دلایل امامت امامان علیه السلام به دو محور عمده زیر باز مى گردد شایستگان علمى و فضیلتهاى اخلاقى و معنوى برتر آن و دوم نصوص معتبر و تصریح از سوى پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله و امام پیشین به امامت ایشان. البته محور سومى هم وجود دارد که به نوبه خود شایان توجه است و آن را تحت عنوان کرامات و معجزات و نمودهاى خارق العاده مى توان بررسى کرد.

چهارمین اشراق، مطلبی است که در بخش ادبی این ویژه نامه، آمده که می خوانیم: مرا سلوک به حدی رسیده در جانم، که از تو گریزی نمی شود و نمی توانم به سرمنزل برسم؛ بی آنکه بارانیِ قنوت های روشن تو، راهنمای این همه تیرگی های تنم و شکستگی اندوهبار روحم باشد.من خودم را گم کرده ام، خدایم را می جویم؛ کدام عبادت جاری در رگ هایم افسرده که این طور می خواهم از امام عبادت ها، شفاعت بگیرم؟ مهربان ترین یار سلام! می خواهم اگر لایق باشم، پشت سرت قامت به استقامت افراها بیاویزم. می دانم آقا! شانه‌های صبوری‌ام قدر شمشادها هم نیست؛ امّا چشم های تو معراج سلوکم می شود؛ اگر بگذاری پای بی کرانه‌های نمازت فقط وضو بگیرم.

این ویژه نامه از بخش های متنوع دیگری مانند پیامک تبریک، مولودی خوانی، شعر و نثر ادبی و برنامه های گوشی همراه تشکیل شده است.

علاقمندان می توانند برای مشاهده این ویژه نامه به پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نشانی
www.tebyan.net مراجعه کنند./909/پ202/ع

ارسال نظرات