۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۸۱۰۹۰

مجتمع فرهنگی و قرآنی تبریز احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ احداث مجتمع بزرگ فرهنگی و قرآنی تبریز به تصویب کارگروه فرهنگی اجتماعی استان آذربایجان شرقی رسید.
قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، این مجتمع فرهنگی و قرآنی تبریز قرار است در زمینی با زیربنای 735 مترمربع و مساحت دوهزار و 246 مترمربع در شش طبقه در شهرک باغمیشه احداث و محلی برای تمرکز مؤسسات و خانه های قرآنی استان آذربایجان شرقی باشد.

سالن های مجزایی برای برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی و همچنین برپایی نمایشگاه دائمی قرآنی در این پروژه پیش بینی شده که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین به گفته حجت الاسلام اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرفی؛ طرح جامع آموزش غیر حضوری مفاهیم قرآن کریم با عنوان "قرآن در خانه و خانواده"با هدف آشنا کردن آحاد مردم با معانی و مفاهیم قرآن کریم و همچنین ارائه نرم افزارهای قرآنی رد این کارگروه به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، علاقه مندان می توانند با نام‌نویسی در این طرح، پنج جز از قرآن را مطالعه کرده و درپایان امتحان داده و گواهی نامه دریافت کنند.

به گفته حجت الاسلام اسکندری هم اکنون 136 مرکز قرآنی در آذربایجان شرقی با مجوز رسمی فعالیت می کنند که با توجه به مردمی بودن این تشکل‌ها در قالب اتحادیه مردمی قرآنی ساماندهی شده‌ است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و تمرکز فعالیت‌های مراکز قرآنی آذربایجان شرقی و بر اساس پیش‌بینی در سال 1390 به بیش از 330 مرکز قرآنی مردمی و خانه روستایی می‌رسند./935/پ202/س‌
ارسال نظرات