۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۸۱۴۴۳
حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی:

در مسایل دینی باید معارف را از سرچشمه گرفت/ مردم فریب گروه های انحرافی و خرافی را نخورند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با هشدار نسبت به فعالیت گروه های خرافی و انحرافی در مساله مهدویت، تاکید کرد: بهترین راهکار برای مصون ماندن از این گونه مسایل، آگاهی بخشی به مردم و ارتقای سطح معلومات آنان است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی موحدی کرمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج) به عموم شیعیان و شیفتگان حق و حقیقت تاکید کرد: افقی که انسان در حکومت جهانی مهدوی می بیند، این است که بشر آرام آرام به دو دسته تقسیم می شود که یکی اهل ظلم و ستم و گروه دیگر نیز افرادی هستند که در برابر ظلم و ستم و حاکمان زورگو به مقابله بر می خیزند.

وی آمریکا، هم پیمانان این کشور و استکبار جهانی را از جمله نمونه های بارز دسته اول دانست و تاکید کرد: طبق روایات متعدد، در عصر ظهور، جهان را ظلم و ستم فرا می گیرد و ما در حال حاضر مشاهده می کنیم که جنایت و ظلم در کشورهایی همچون افغانستان، عراق و پاکستان به اوج خود رسیده است و از سویی دیگر مقاومت مردمی در برابر ظلم نیز به اوج می رسد و ما به وضوح شاهد این مساله در دنیای کنونی هستیم.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: در چنین شرایطی که تیر بشریت به سنگ می خورد، حضرت امام مهدی(عج) ظهور می کنند و با ریشه کنی ظلم و فساد، جهان را پر از عدل و داد می کنند و این همان چیزی است که بشر خواهان آن است.

وی مساله موعود را موضوعی پذیرفته شده و مورد قبول در همه ادیان آسمانی دانست و تصریح کرد: همه ادیان این وعده را به بشریت داده اند که روزی موعودی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد، همانگونه که از ظلم و جور پر شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، شعارهای دمکراسی، حقوق بشر و آزادی غربی ها را دروغی بیش ندانست و تاکید کرد: خوشبختانه تمامی انسان ها و جهانیان می فهمند همه این حرف ها دروغ است و اگر تاملی کوتاه در پرونده سیاه این کشورهای مدعی حقوق بشر بیندازیم، در کارنامه آنها جز سیاهی و ظلم و فساد و تجاوز چیزی مشاهده نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی با بیان اینکه حربه های آنها امروز رنگ باخته و تاثیری در مردم ندارد ادامه داد: دنیا هر چه به جلوتر می رود، دروغ ها و ادعاهای واهی این کشورها روشن تر می شود و اگر هم شورای امنیتی تشکیل داده اند، امروز معلوم شده است که این شورا خود خطرناک ترین عنصر برای امنیت جهان است.

این استاد حوزه علمیه، با تبیین راهکارهایی برای مصون ماندن از تهدیدات، آفت ها و آسیب های بوجود آمده پیرامون مساله مهدویت و انتظار یادآور شد: بهترین راهکار برای مصون ماندن از این گونه مسائل، آگاهی بخشی به مردم و ارتقاء سطح معلومات آنان است.

وی ابراز داشت: مردم باید نسبت به جریان های خرافی و انحرافی آگاه شوند و گول دروغ ها و نیرنگ و حقه بازی آنها را نخورند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی، با بیان اینکه در مسائل دینی و اعتقادی باید به اهل آن مراجعه کرد و مسائل را از سرچشمه گرفت، گفت:‌ بهترین مرجع و ملجاء مردم در مسائل دینی و مذهبی علما و روحانیان هستند که باید با عمل به وظایف و ماموریت های خود، این گونه مسائل را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، ابراز داشت: اگر مردم به درستی توجه کنند در می یابند که همه این مساله دکانی برای کسب درآمد و حقه بازی است و جامعه ما باید هوشیار باشد تا در دام این گونه فرقه ها و گروهای منحرف و خرافی قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی، اطلاع رسانی نسبت به جریان های انحرافی و آگاه کردن مردم نسبت به تبعات این موضوع را بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: اگر مردم از نیات و اهداف این گروه ها آگاه شوند، فریب آنها را نخواهند خورد و آنها خودبخود از جامعه طرد و منزوی خواهند شد./924/ت302/ج

ارسال نظرات