۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۸۱۴۶۶
رییس مجمع روحانیان مجلس شورای اسلامی:

صدا و سیما هنوز به جایگاه انقلابی خود نرسیده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع روحانیان مجلس گفت: ما به رییس محترم صدا و سیما توصیه داشتیم که حالا که رهبر معظم انقلاب سیاست های الگوی مصرف را ابلاغ کرده اند سزاوار است رسانه ملی آن را به عنوان منشور کلی برنامه های صدا سیما بکار ببرد.
حجت الاسلام محمد تقي رهبر
حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اعلام خبر دیدار اعضای مجمع روحانیان مجلس با سید عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیما گفت: جلسه دوساعته روحانیان مجلس با آقای ضرغامی نتایج خوبی جهت تفاهمات و تبیین خواسته های متقابل مجلس و رسانه ملی داشت.

وی افزود: پیرو جلسه قبلی رییس سازمان صدا و سیما با مجمع روحانیان مجلس، در این جلسه نمایندگان خانه ملت خواسته ها و دغدغه های موجود را نسبت به برنامه ها بیان کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روحانیان مجلس ابتدا با تشکر و قدردانی از عملکرد مثبت رسانه ملی، بخصوص در موضوع افشاگری فتنه سال 88 و آگاهی بخشی مناسب به مردم نسبت به برخی برنامه های تولیدی و تیزرهای تلویزیونی صدا و سیما انتقاد کردند.

وی خاطر نشان کرد: از جمله انتقاد های نمایندگان مجلس انتقاد به نحوه ارتباط بین زن و مرد در سریال ها، آراستگی برخی مجریان مرد و زن در سیما و برخی تیزرهای تلوزیونی که مروج فرهنگ مصرف گرایی است بود.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین تاکید کرد: ما به رییس محترم صدا و سیما توصیه داشتیم که حالا که رهبر معظم انقلاب سیاست های الگوی مصرف را ابلاغ کرده اند سزاوار است رسانه ملی آن را به عنوان منشور کلی برنامه های صدا سیما بکار ببرد.

وی ادامه داد: در عین حال این تذکر را هم یادآور شدیم که لازم است رسانه ملی برنامه های متنوعی را در زمینه تبیین و تشویق جامعه برای حجاب، عفاف و حفظ ارزشها داشته باشد، حتی به نظر ما جای برنامه هایی که در آن احکام اسلامی به صورت روشن و صریح بیان شود خالی است.

عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس هشتم ابراز داشت: نهایتا در دیدار مجمع روحانیان مجلس با رییس صدا و سیما تذکرات رهبر معظم انقلاب که اخیرا به صدا و سیما ابلاغ گردید به وی توصیه شد و از وی خواسته شد تا توصیه های رهبری را در امر تولید و پخش برنامه مد نظر داشته و بکار بندد.

وی تصریح کرد: همانگونه که امام(ره) و رهبر انقلاب فرمودند صدا و سیما خود به تنهایی یک دانشگاه است، به همین خاطر ما از مسئولان رسانه ملی می خواهیم که به رسالت خود در تحقق این آرمان روز به روز نزدیک شود چرا که به نظر ما صدا و سیما هنوز به آن جایگاهی که انقلاب برای آن متصور بوده نرسیده است./955/ت302/ج
ارسال نظرات