۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۱۹۶۵

مراسم بزرگداشت مسؤول حوزه علمیه ساری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری امروز از سوی نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در مازندران‌ برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين صالحي، توليت حوزه علميه ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، مراسم بزرگداشت، آیت الله سید موسی صالحی، مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری، امروز با حضور آیت الله نظری، از علمای مازندران، استادان و طلاب حوزه‌های علمیه استان در این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام رسولی، امام جمعه سورک شهرستان ساری، در این مراسم با اشاره به نقش علما و فقها در تحکیم مبانی دین مبین اسلام گفت: تجلیل از یک عالم تکریم از مقام شامخ پروردگاراست.

وی با بیان این که یک عالم از مقام و جایگاه ولایی نسبت به افراد عادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: پس از ائمه اطهار(ع) عالمان دینی از جایگاه رفیعی درجامعه اسلامی برخوردار هستند.

امام جمعه سورک علم الهی در وجود عالم را سبب خلیفه اللهی دانست و بیان داشت: عالمان دینی به دلیل‌دارا بودن از علم الهی از مقام و جایگاه برتر در دنیا و آخرت برخوردار هستند.

حجت الاسلام رسولی با بیان این که عالمان دینی از علم الهی که برگرفته از دل آنها است به هدایت انسان‌ها می‌پردازند، خاطر‌‌نشان کرد: پرورش و تربیت عالمان دین با کتاب نیست؛ بلکه با هدایت و نور الهی است.

وی علما و روحانیان را وارثان پیامبران و ائمه اطهار دانست و خاطرنشان کرد: پیامبران وظیفه هدایت و ارشاد انسان‌ها را بر عهده داشتند و این وظیفه امروز بر عهده علما و فقها است.

امام جمعه سورک شهرستان ساری با اشاره به بحران‌‌ها، شبهات و مکاتب الحادی متعدد در جامعه‌ خاطر‌نشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه‌ ما نیازمند قرآن، پیامبر‌(ص) و اهل بیت‌(ع)  هستیم.

حجت الاسلام رسولی با بیان این که تبلیغ و تفسیر دین مبین اسلام بر عهده علمای و فقها است، ادامه داد: امروز در زمان غیبت امام زمان‌(عج) کارشناسان دین مراجع و علما هستند و وظیفه همه ما در قبال این بزرگان دینی نیز کاملاً و روشن است.

وی با تأکید براین که همه ی شؤونات مردم جامعه ما باید منطبق بر قرآن و احکام دین مبین اسلام باشد، تصریح کرد: علما و فقهای دین در این خصوص وظیفه سنگینی را برعهده دارند.

امام جمعه سورک شهرستان ساری در ادامه به نقش آیت الله صالحی مازندران در پرورش طلاب با استعداد اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی در طول عمر با برکت خود صد‌ها طلبه را در حوزه علمیه سعادتیه ساری پرورش دادکه امروز وظیفه تبلیغ و خدمتگزاری را بر عهده دارند.

حجت الاسلام رسولی قناعت، ساده زیستی، ولایت مداری و تقوا را از جمله مهم‌ترین خصوصیات بارز آیت الله صالحی مازندرانی‌(ره) عنوان کرد و خواستار الگوگیری طلاب از این خصوصیات بارز اخلاقی شد.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت آیت الله صالحی مازندرانی امروز از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، شورای مدیریت حوزه علمیه مازندران، نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران، مدارس علمیه شهرستان ساری، اداره اوقاف و امور خیریه مرکز استان، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساری و جامعه روحانیت مرکز استان برگزار شد./950/پ202/س
ارسال نظرات