۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۸۲۱۳۰
ظهور آغازی دوباره(50)؛

حجت الاسلام و المسلمین قریشی: تمام دنیا منتظر حکومت واحد بدون ظلم و تبعیض است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام دنیا منتظر حکومت واحد بدون ظلم و تبعیض است که زمامدار این حکومت از نسل فاطمه زهرا (س) و مهدی موعود خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی: تمام دنیا منتظر حکومت واحد بدون ظلم و تبعیض است
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: اشاعه این اعتقاد در بین تمامی جهانیان نیازمند آن است تا فرهیختگان جامعه اسلامی به پاخواسته و همگان را با ظلم ها، بی عدالتی ها، تبعیض ها، فساد و ترس آشنا کنند که این امر در زمینه سازی برای حکومت حضرت مهدی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با ابراز تاسف از بی اطلاعی برخی جوانان نسبت به ویژگی های حکومت حضرت مهدی اذعان داشت: عدم شناخت حکومت مهدی موعود(عج) یکی از عوامل موثر در تاثیر پذیری جامعه اسلامی در برابر تهدیدها است که باید با نهادینه کردن فرهنگ مهدویت و نتایج انتظار در بین جوانان به مقابله با تهاجمات فرهنگی و اعتقادی دشمنان رفت.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی قریشی اضافه کرد: امروز مباحث مربوط به مهدویت داروی اصلی حیات بشری واز بین برنده تمامی ظلم ها است که اگر بتوان آن را در تمام مکاتب نهادینه کرد بستر لازم برای ظهور منجی عالم فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به مهدویت و ریشه دار شدن آن در بین بسیاری از آحاد جامعه در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح عمیق و گسترده انجام شده است که باید از این ظرفیت در عزتمند کردن این مباحث و جلوگیری از انحرافات بهره لازم را برد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باور به ظهور یک منجی در همه ادیان، اعتقاد و باوری فراگیر در همه اعصار بوده است، اظهار کرد: اکنون دنیا خود را نیازمند منجی برای عدالت گستری و به سعادت رسانیدن مردم و پیروانشان در آینده ‌ای نزدیک می داند که ظهور خواهند کرد، در حقیقت از دیدگاه بسیاری اعتقاد به منجی، تنها راه نجات بشری در عصر حاضر است که از ظلم و جور روزگار به تنگ آمده و در انتظار آینده ای روشن و درخشان در پرتو عدالت ‌گستری منجی خویش خود است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی بحث جهانی شدن را امری متناقش با مسئله مهدویت دانست و افزود: مبانی این دو کاملاً از یک دیگر مجزاست، به گونه‌ای که محور و اساس آنها با همدیگر تمایز جدی و اساسی دارد چراکه محور تمدن غربی انسان است، در حالی که‌اندیشه مهدویت بر محور خالق هستی است.

وی دغدغه غرب را از ایجاد مباحث حکومت جهانی آزادی عنوان کرد و گفت: دغدغه مهدویت، فضیلت و سعادت است و با زور، ظلم،‌ ستم، سکولار کردن و... مغایر است./936 /ت302/ص
ارسال نظرات