۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۸۲۱۸۱
خطیب جمعه مسجد حسنین بیروت:

تحریم های جدید علیه ایران گامی در راستای تحقق خواسته های اسراییل است

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله با اشاره به طرح های جدید برای تنگ تر ساختن دایره محاصره و اقدام اتحادیه اروپا و کانادا در افزایش تحریم علیه ایران، این اقدام ها را در راستای تحقق خواسته های اسراییل دانست.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به طرح های جدید برای تنگ تر ساختن دایره محاصره و اقدام اتحادیه اروپا و کانادا در افزایش تحریم علیه ایران، این اقدام ها را از یک سو در راستای تحقق خواسته های اسراییلی و از سوی دیگر، تلاشی برای جلوگیری از ایجاد محور اسلامی یا عربی مستقلی از محورهای استکباری جهان دانست.

فضل الله این تحریم ها را پاسخی به درخواست های مکرر نخست وزیر اسراییل برای اعمال تحریم های اقتصادی شدید علیه ایران دانست و با اشاره به هماهنگی این امر با حجم دسیسه های ساخته و پرداخته شده علیه مساله فلسطین، افزد: می خواهند سازش ذلت باری در منطقه به راه اندازند تا پرونده مساله فلسطین را به کل در هم بپیچند، بدون اینکه با مخالفت یا اعتراض دولت های اسلامی بزرگ روبرو شوند.

وی با اشاره به اینکه اشغال کشورهای اسلامی و عربی از فلسطین گرفته تا عراق و افغانستان با یک زنجیره اعمال فشار آغاز شد و به جنگ و کشتاری انجامید و منجر به کشته شدن صدها غیر نظامی شد، خواستار آمادگی کامل برای مرحله آینده شد.

خطیب جمعه بیروت با اظهار اینکه لبنان در حال حاضر وارد مرحله ای شده است که شاهد تلاش های بین المللی با عناوین مختلف برای فتنه انگیزی به نفع اسراییل است، گفت: اسراییل هم اکنون نهایت تلاش خود را برای نقض حاکمیت لبنان می کند، درحالی که مجامع بین المللی هیچ واکنشی نسبت به این اقدام تجاوزگرانه اسراییل و نقض قطعنام1701 شورای امنیت نشان نمی دهند.

وی در پایان بر ضرورت نهادینه ساختن وضعیت ثبات و استقرار در لبنان در جهت ریشه کن کردن هرگونه فتنه گری در کشور تاکید کرد تا زمینه ای فراهم آید و دولت بتواند به ایفای شایسته وظایف خود بپردازد./980/الف
ارسال نظرات