۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۸۲۱۸۲
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

رأی اولیه دادگاه ترور حریری دسیسه ای آمریکایی اسراییلی است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم رأی اولیه دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و متهم ساختن حزب الله را دسیسه ای آمریکایی ـ صهیونیستی دانست و گفت: این رأی تلاشی است برای اعمال فشار بر حزب الله و به هدف تضعیف آن.
شيخ نعيم قاسم


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی حسینیه امام خمینی(ره) در بعلبک لبنان به مناسبت نیمه شعبان، رأی اولیه دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و متهم ساختن حزب الله را دسیسه ای آمریکایی ـ صهیونیستی دانست و هرگونه ارتباط حزب الله با این اقدام را انکار کرد.

وی این رأی اولیه را تلاشی برای اعمال فشار بر حزب الله به هدف تضعیف آن دانست و افزود: حزب الله تن به بازی بین المللی برای قرار دادن این حزب در موضع اتهام نخواهد داد. رأی اولیه بخشی از همدستی بین المللی برای شکستن مرز ماست، همانگونه که در عراق رخ داد و به دروغ، متهم به ذخیره سلاح های کشتار جمعی شد و به اشغال عراق انجامید.

شیخ نعیم قاسم آنچه تاکنون رخ داده است را دستکاری حقایق دانست و با اظهار اینکه حزب الله نسبت به دفاع از حقوق کوتاهی نخواهد کرد و در موضع اتهام قرار نخواهد گرفت، گفت: اعتراض سران جریان 14 مارس به دفاع ما از خودمان در برابر اتهام های پوچ مبتنی بر شهادت های دروغین مایه تعجب است.

وی با اظهار شگفتی از کسانی که از قدرت و توانمندی حزب الله انتقاد می کنند و از سلاح حزب الله ترس و واهمه دارند، گفت: بارها گفته ایم که این سلاح برای رویارویی با دشمن صهیونیستی است، پس چرا می ترسید در حالی که دشمن ما و شما یکی است. ما یکی از پاسداران لبنان باقی خواهیم ماند و کسانی که به دنبال تضعیف حزب الله هستند وقت خود را بیهوده تلف می کنند. حزب الله مرحله کودکی و جوانی را پشت سر گذاشته و به مرحله بالندگی، ثبات و توانمندی رسیده است و کسانی که به فکر میهن اند باید در برابر دشمن صهیونیستی بایستند.

وی با اظهار اینکه گزینه ما، گزینه مقاومت است، افزود: راه های دیپلماتیک جانبدارانه اند و طرف اسراییل را می گیرند و مقاومت دیدگاه استراتژیک خود را دارد که الگویی است برای شکست اسراییل که تکرار خواهد شد. دستاوردهای عظیم تری پیش رو داریم، چرا که مقاومت باتجربه تر از گذشته است و همه تهدیدها در درگاه مقاومت بر خاک خواهد نشست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اسراییل را رژیمی اشغالگر و جنایتکار دانست و با اشاره به تهدیدهای اخیر ایهود باراک، وزیر دفاع اسراییل علیه ملت، ارتش و مقاومت لبنان و تلاش وی برای رعب انگیزی، گفت: این تهدیدها تنها نقشی بر آب است، چراکه ما در موضع قدرت هستیم. ما از حق دفاع می کنیم و آنها از باطل و موضع حق برتر از موضع باطل است. /981/الف

ارسال نظرات