۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۸۲۵۸۲
با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی؛

هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین هم‌اندیشی سالانه دبیران کمیته‌های استانی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در شهر مقدس قم پایان یافت.
چهارمين هم انديشي سالانه دبيران کميته هاي استاني همکاري هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین هم‌اندیشی سالانه دبیران کمیته‌های استانی ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، که از روز سه شنبه هفته جاری، با هدف تعامل و هم اندیشی دبیران کمیته های استانی این ستاد در شهر تهران آغاز شده بود،‌ ظهر پنج شنبه با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در مجتمع فرهنگیان شهر قم پایان یافت.

بر اساس این گزارش، این استاد حوزه علمیه قم در سخنانی، با سودمند ارزیابی کردن تعامل و همکاری های دوجانبه حوزه و آموزش و پرورش، این همکاری ها و تعاملات را به سود نظام تعلیم و تربیت کشور و جامعه دانست و خواستار ارتقا سطح همکاری های این دو نهاد مهم شد.

وی خودبزرگ بینی دانشگاه ها و خود کم بینی حوزه های علمیه را از جمله کاستی ها ذکر کرد و با تاکید بر ضرورت استخراج علوم انسانی از قرآن و آموزه های اسلامی افزود:‌ متاسفانه حوزه های علمیه در مفاهیم کاربردی کمتر کار کرده و ضروری است مبانی اسلامی به صورت کاربردی از سوی حوزویان به جهانیان عرضه شود.

حجت الاسلام علی ذوعلم، مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این هم اندیشی از ابلاغ سند ملی راهبردی آموزش و پرورش کشور از سوی رییس جمهور خبر داد و ابراز داشت: سند راهبردی آموزش و پرورش، دو هفته قبل از سوی دکتر احمدی نژاد رییس جمهور و رییس شورای عالی آموزش و پرورش تایید و به سازمان های آموزش و پرورش ابلاغ شد.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت ارتقا سطح همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: تعمیق و گسترش همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف و افق های سند راهبردی نظام آموزش و پرورش کشور، امری ضروری است.

وی با بیان اینکه حوزه باید تعلیم و تربیت را وظیفه اصلی خود بداند تصریح کرد: برای اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور باید اقدامات اساسی در حوزه های علمیه و آموزش و پرورش انجام شود و ساختارهای لازم برای طرح های مناسب در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام ابوالحسن مجتبی ملکی، دبیر کمیته تخصصی تبلیغ و پرورشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، نیز در این نشست، برنامه های این کمیته را تشریح کرد و اعزام مبلغ به واحدهای آموزشی و مدارس کشور،‌ اعزام تخصصی تبلیغ و طرح مبلغ مستقر را از جمله برنامه های این کمیته ذکر کرد.

وی در ادامه از عضویت چهارده نهاد حوزوی و آموزش و پرورش در کمیته تبلیغ ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: طرح های روحانی مدرسه و مبلغ مربی از جمله طرح های ابتکاری این کمیته بوده است که امیدواریم در سال آینده با سازوکار بهتری به فعالیت بپردازد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات