۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۸۳۱۸۰
اخلاق در تبلیغ (9)؛

مبلغ حوزه علمیه قم: مبلغان دفاع از ارزش ها و تقویت مبانی انقلاب را وظیفه اصلی خود بدانند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه قم، رعایت اخلاق، زی طلبگی و توجه به نیازهای آحاد مختلف جامعه را از جمله مهم ترین وظایف مبلغان و روحانیان در فرصت های تبلیغی عنوان کرد.
تبليغ


حجت الاسلام حسن اربابی، از مبلغان حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رسالت مبلغان را تبیین آموزه های دینی، انتقال مبانی اسلامی و ارتقا بصیرت جامعه برشمرد.

وی با بیان اینکه انتقال آموزه های دینی باید همراه با ارتقا بینش سیاسی مردم باشد اظهار داشت: توجه به رخدادها، جریانات و اتفاقاتی که در عصر کنونی به وقوع می پیوندد، رسالت دیگری است که مبلغان و روحانیان باید به آن توجه کنند.

این طلبه حوزه علمیه قم، تبیین حقایق، تعیین شاخص ها و معیارها را وظیفه دیگر مبلغان عنوان و خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیان اگر معیارها و شاخص های حق را برای مردم تبیین کنند،‌ آنها خود اهل حق را خواهند شناخت.

حجت الاسلام اربابی، با بیان اینکه برای شناخت حق نباید به سابقه افراد نگاه کرد تاکید داشت: اگر ما آموزه های دینی و اسلامی را به درستی درک کنیم، می توانیم بفهمیم که در بین مردم و شخصیت ها چه افرادی به طور حقیقی و واقعی در این راستا حرکت می کنند.

وی ارتقا بصیرت جامعه را از دیگر ضروریات برای مبلغان دانست و تصریح کرد: مبلغان و روحانیان حوزه های علمیه باید با حرکت در مسیری که از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی، جامعه مدرسین و دیگر نهادهای معتبر حوزوی ترسیم شده است، بصیرت آحاد مختلف جامعه را ارتقا دهند.

این طلبه درس خارج حوزه علمیه قم، پرهیز از افراط و تفریط را برای مبلغان ضروری دانست و ابراز داشت: طلاب، مبلغان و روحانیان باید فرا زمانی باشند و دفاع از ارزش های ناب اسلامی، آرمان های انقلاب و تقویت مبانی دینی را وظیفه اصلی خود بدانند و در این راستا تلاش کنند.

حجت الاسلام اربابی تصریح کرد: دفاع از ارزش ها به معنای دفاع از یک دولت خاص نیست، طلبه باید حرفی را بیان کند که بعد از سال ها نیز سخن و گفته او درست باشد و در این راستا تبیین حقایق نقشی کلیدی و حیاتی دارد.

این مبلغ حوزه علمیه قم افزود: مبلغان باید در کار خود احتیاط کنند و از طرح و بیان مطالب تفرقه و تردید آمیز و همچنین سخنانی که در مورد آن اطمینان ندارند پرهیز کنند./924/‌ت302/ع

ارسال نظرات