۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۸۳۴۴۸
استاندار سیستان و بلوچستان:

رسانه های معاند با هدف تضعیف نظام اسلامی جهت فکری مردم را منحرف می کنند

خبرگزاری رسا ـ استاندارسیستان وبلوچستان با اشاره به نقش رسانه های معاند در خبرسازی با هدف تضعیف و عناد با نظام اسلامی، گفت: این نوع رسانه ها جهت فکری مردم را منحرف می کنند و می خواهند بگویند ما دگراندیش هستیم در حالی که این خلاف واقعیت است .
علي محمد آزاد، استاندار سيستان و بلوچستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مراسم بزرگداشت هفدهم مرداد ماه و تجلیل از خبرنگاران استان سیستان و بلوچستان، شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار،مسؤولین و مدیران رسانه های فعال استان در محل سالن اشراق مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری زاهدان برگزار شد .

علی محمد آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان، در این مراسم با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در دنیای امروز، اظهار داشت: تغییراتی که در دنیای امروز رخ داده و جهان را متأثر کرده نقش رسانه ها را روز به روز پر رنگ تر و اثرگذارتر جلوه داده است .

وی، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران برخاسته از متن مردم و مدعی تعالی بخش است، از این رو نباید از اطلاع رسانی به مردم واهمه ای داشت و این مهم تنها از طریق رسانه های سالم باید انجام گیرد .

آزاد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب رسانه ها را به خودی یا طرفدار نظام، خنثی یا بی تفاوت و معاند تقسیم بندی کرده اند و در تعریف رسانه خودی فرمودند که نباید رسانه ای باشد که فقط دولت را تکریم و تمجید کند، بلکه این رسانه باید نظام را قبول داشته باشد، برای تقویت نظام قدم بر دارد و انتقادی سازنده از عملکرد دستگاههای اجرایی داشته باشد .

وی، با اشاره به نقش رسانه های معاند در خبرسازی با هدف تضعیف و عناد با نظام اسلامی، گفت: این نوع رسانه ها جهت فکری مردم را منحرف می کنند و می خواهند بگویند ما دگراندیش هستیم در حالی که این خلاف واقعیت است .

استاندار سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: تشنج آفرینی نکردن، تخریب نکردن عناصر نظام، ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی و مبارزه با آن، تلاش برای تحکیم وحدت امت اسلامی و تقویت نظام، تاریک نشان ندادن افق آینده کشور، خدشه دار نکردن بصیرت و فرهنگ عمومی مردم از ویژگی های رسانه های سالم و خودی است .

علی محمد آزاد، تصریح کرد: رسانه سالم باید خط قرمزها را رعایت کند و اگر نسبت به فرد یا دستگاهی اعتراض دارد باید با دلیل و منطق انتقاد خود را بیان کند، از این رو پرکردن صفحه روزنامه یا سایت از فحش و ناسزا با ادعای نداشتن آزادی در کشور معقول نیست .

وی، خاطر نشان کرد: وظیفه رسانه ها در بحث اشتغال، سرمایه گذاری و مسائل امنیتی بسیار خطیر می باشد و پیگیری آنها وظیفه مدیران و فعالان رسانه ای است .

نورالله برشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر 52 نشریه در استان در قالب یک روزنامه، 12 هفته نامه، یک دوهفته نامه، 14 ماهنامه، 10 دو فصلنامه و 14 فصلنامه مجوز فعالیت دارند .

وی، افزود: امسال تلاش می کنیم تعدادی از نشریه ها و روزنامه های استان خارج از نوبت مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند .
برشان، اعلام کرد: برای ارتقای سطح کیفی نشریات استان و تعامل سازنده با استانهای همجوار، امسال برگزاری جشنواره مطبوعات شرق کشور با حضور استان های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است .

گفتنی است، در این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهدای رسانه استان سیستان و بلوچستان تعدادی از خبرنگاران فعال نیز مورد تقدیر قرار گرفتند./940/پ202/ص

ارسال نظرات