۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۸۳۵۱۶
رامین:

رسانه ها باید زمینه ساز ظهور منجی بشریت باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که خبرنگاران باید زمینه ساز ظهور منجی بشریت باشند، گفت: اخبار و گزارش های رسانه ها نیز باید در راستای هدف متعالی تهیه و منتشر شوند.
 دکتر محمد علي رامين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در گرگان، با بیان این که رسانه برای مسلمانان به معنای شناختن و شناساندن حقیقت به جهان و جاری کردن عدالت در هر جامعه است، گفت: اما این رسانه برای غیر مسلمانان به عنوان ابزاری برای سوء استفاده از ملت ها است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود رسانه در دنیای امروز افزود: رسانه برای مسلمانان ایرانی معنایی منحصر به فرد دارد چون مسلمان ایرانی از طریق رسانه دروغ نمی‌گوید و به دنبال تخریب فرهنگ اقوام و ملت‌ها نیست.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که مسلمانان ایرانی از طریق رسانه تهمت نمی‌زنند و ظلم نمی‌کنند، تصریح کرد: مسلمانان بلکه رسانه را به عنوان ابزاری برای شناخت حقیقت و اجرای عدالت در جوامع به کار می‌بندند.

رامین با اشاره به این که نگاه خبرنگاران در تمامی نقاط، باید نگاهی جهانی و جهان شمول باشد و از وجود خود به خوبی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید در نوشتن و گفتار خود تامل کنند و نسبت به نوشتن مطالب خود احساس مسؤولیت کنند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که خبرنگاران به عنوان میراث داران فرهنگ اصیل ایرانی، باید امروز فراتر از مرزهای جغرافیایی، نگاه جهان شمول را طراحی کنند و زمینه ساز ظهور منجی بشریت باشند، ادامه داد: اخبار و گزارش های رسانه ها نیز باید در راستای هدف متعال(ظهور منجی)، تهیه و منتشر شوند.

وی از ارائه 18 پیشنهاد به منظور حمایت از خبرنگاران به دولت خبر داد و بیان داشت: حق سخت بودن کار خبرنگاران، ارتقای بیمه تکمیلی تا سقف یکصد میلیون ریال، اعطای یکصد مسکن مهر به عنوان جایزه به برگزیدگان جشنواره مطبوعات، پرداخت تا سقف یک میلیارد ریال جهت تامین مکان مورد نیاز نشریات و تامین صندوق حمایت از خبرنگاران و روزنامه نگاران از جمله موارد حمایتی خبرنگاران است.

رامین همچنین با اشاره به تصویب حق سختی کار رسانه در هیئت دولت گفت: بر این اساس از این پس به هر یک سال فعالیت خبرنگاری، شش ماه افزوده می‌شود که این امر در بیمه و بازنشستگی این قشر تاثیرگذار است./950/پ202/ص
ارسال نظرات