۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۸۳۵۸۳
عضو کمسیون اجتماعی مجلس:

ترویج بد‌حجابی آینده اخلاقی جامعه را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: رواج بدحجابی و کمرنگ شدن عفاف در جامعه آینده اخلاقی نظام را تهدید می کند‌.
نماينده سراب
مجید نصیرپور، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ گفت: نظام ما یک نظام دینی و مذهبی است؛ از این رو در این نظام تکالیف مذهبی و دینی بر دیگر تکالیف برتری دارد.

وی افزود: حجاب و عفاف یک مسأله دینی است و هر فرد در هر جایگاهی که قرار دارد؛ باید توجه ویژه‌ای در جهت ارزش نهادن به این تکلیف دینی داشته باشد.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بی حجابی و بدحجابی از معضلات اجتماعی محسوب می شود اظهار داشت: این معضل واقعیتی است که باید جدی گرفته شود، چون رواج این معضل در جامعه، آینده اخلاقی نظام را تهدید می‌کند.

نصیرپور با اشاره به فرهنگ و وضعیت روز جامعه کنونی ابراز داشت: حجاب و پوشش در فطرت انسان‌ها وجود دارد و باید متناسب با فرهنگ جامعه ساماندهی شود‌.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر نگاهی به دوران باستانی ایران داشته باشیم؛ متوجه می شویم که حتی یک تصویر نامناسب از زنان طراحی نشده است و این مطالعات نشان می دهد که از مدت‌ها قبل حجاب و پوشش در ایران وجود داشته است ‌که با ظهور و ورود دین مقدس و رهایی‌بخش اسلام این موضوع ارزشی در جامعه به رسمیت شناخته شد.

نماینده مردم سراب در مجلس با تأکید بر وظیفه دستگاه‌های فرهنگی کشور در این زمینه تصریح کرد: با توجه به وظیفه ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس در مورد حجاب و عفاف بر عهده دستگاه‌های اجرایی و دولتی قرار داده است‌، عدم مسؤولیت‌پذیری در این‌باره از سوی دستگاه‌های دولتی قابل توجیه نیست.

نصیر‌پور خاطر‌نشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید با هدف‌گذاری و تببین استراتژی‌های مناسب برای رسیدن به اهداف، بستر‌سازی لازم را برای رفع این معضل اجتماعی در کشور انجام دهند‌.

نماینده سراب برخورد انتظامی و قهری با موضوع بد‌حجاب را بدون انجام کارهای فرهنگی لازم‌‌ کارساز ندانست و گفت: برخورد انتظامی باید همراه و در کنار برنامه‌ریزی‌های فرهنگی صورت گیرد./949/ت302/س
ارسال نظرات