۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۸۳۶۴۷

طرح ثقلین در سی بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح ثقلین در سی بقعه متبرکه این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
ماه رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام میر کاظم حسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ثقلین در سی بقعه متبرکه این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی افزود: طرح ضیافت ثقلین شامل برپایی محفل انس با قرآن کریم همراه با مراسم افطاری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه سخنانش از اعزام سی مبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان به بقاع متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: از مبلغان از حوزه علمیه قم به بقاع متبرکه و امامزادگان گیلان اعزام شدند.

حجت الاسلام حسینی اشکوری همچنین غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه، برپایی مراسم استقبال از ماه رمضان و قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم در بقاع فاطمه اخری(س)، دانای علی و بقعة السادات رشت و آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه از برنامه های اوقاف گیلان در ماه رمضان عنوان کرد.

وی برگزاری محافل قرآنی با حضور قاری مصری، استاد احمد احمد نعینع در چند شهر استان، برگزاری نشست‌های تفسیر قرآن با محوریت سوره کهف، توزیع قرآن و ادعیه ماه مبارک میان مساجد و بقاع استان و حضور در نمایشگاه قرآنی گیلان بخشی دیگر از فعالیت های قرآنی اوقاف استان در ماه رمضان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی و نزدیکی به خداوند متعال دانست و ادامه داد: همه ما باید با برنامه ریزی صحیح زمینه بهره گیری صحیح از فضائل معنوی این ماه فراهم کنیم.

حجت الاسلام حسینی اشکوری با بیان این‌که ماه مبارک رمضان به دلیل قرار گرفتن شب های قدر و نیز نزول قرآن در آن از فضائل معنوی بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: این ماه بهترین فرصت برای خودسازی درون انسان ها است./950/پ202/س
ارسال نظرات