۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۸۳۶۶۳
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مساجد در ماه مبارک رمضان به بهترین شکل احیا شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، ضعف‌های مساجد مربوط به ضعف هیئت امناء نیست بلکه مربوط به نوع تعلیم و تربیت جامعه است، تأکید داشت: در ماه مبارک رمضان مساجد به بهترین شکل احیا شوند .
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، در آستانه ماه مبارک رمضان و به مناست هفته بزرگداشت مساجد، مراسم تجلیل و تکریم از خادمان مساجد شهرستان زاهدان شب گذشته در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد .

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، در این مراسم با بیان اهمیت و جایگاه مسجد در جامعه، اظهار داشت: مسجد باید محل ضیافت الهی و محل اتصال به ذات اقدس ربوبی باشد و میزبان واقعی و حقیقی مسجد امام جماعت است .
امام جمعه زاهدان، از امام جماعت و مردم بعنوان دو ناظر خاص و عام مسجد نام برد و افزود: رابطه ای است که قرار است بین امام جماعت و مردم در مسجد برقرار شود باید رابطه دل باشد .

وی، با اشاره به اینکه، مساجد فعال در کشور کم نداریم، تصریح کرد: متأسفانه رعایت بعضی از موازین در مسجد آنگونه که باید انجام شود، انجام نمی شود .

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی، با بیان این مطلب که، هنوز با تربیت و فرهنگ مسجدی به معنی واقعی کلمه فاصله داریم، تأکید داشت: نمازگزان به احکام مسجد توجه بیشتری داشته باشند .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، با تأکید بر تکریم و تجلیل از هیئت امناء و خادمین مساجد، بیان داشت: در کشورهای دیگر اینگونه برای رضای خدا مساجد اداره نمی شود بلکه مساجد دولتی اداره می شود .

وی خاطر نشان کرد: افتخار نظام اسلامی است که مساجد ما مردمی و با انگیزه الهی اداره می شود و هیئت امناء مساجد ما مردمی ترین هیئت امناء در جهان است .

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه، ضعفهای مساجد مربوط به ضعف هیئت امناء نیست بلکه مربوط به نوع تعلیم و تربیت جامعه است، تأکید داشت: در ماه مبارک رمضان مسجد به بهترین شکل احیاء شوند .

گفتنی است، در پایان این مراسم از ائمه جماعات، هیئت امناء، خادمین، پایگاههای بسیج و کانونهای فرهنگی هنری نمونه مساجد زاهدان با اهدای هدایایی تجلیل شد ./940/پ202/ص
ارسال نظرات