۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۸۳۶۶۹
حجت‌الاسلام قرائتی:

بهره گیری از عاطفه در عرصه تبلیغ بسیار تاثیر گذار است

خبر گزاری رسا ـ حجت‌الاسلام قرائتی به کار گیری عاطفه را در تبلیغ بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: اگر با مردم عاطفی صحبت کنید بیشتر به حرف گوش می‌کنند و در عرصه تبلیغ باید از عاطفه استفاده و از آن استمداد بگیرید.
حجت الاسلام محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور روز گذشته در جمع طلاب غیر ایرانی در دوره تربیت مبلغ قرآن محور جامعه‌المصطفی‌العالمیه در مشهد گفت: اگر در ماه قرآن، قرآن را فراموش کنیم و به آن توجه نداشته باشیم وای برماست.  

ویدر این جلسه با اشاره به روایتی که همه قرآن در سوره حمد و سوره حمد در بسم الله‌الرحمن‌الرحیم و همه بسم‌الله در باء آن است گفت: کسی که ایمان داشته باشد و قدرت خدا را پذیرفته باشد با بسم‌الله کار خود را شروع می‌کند و تاریخچه آن به زمان حضرت نوح‌ بر می‌گردد که هنگام سوار شدن به کشتی گفت، بسم‌الله‌ و با اشاره به این داستان قرآنی متوجه می‌شویم که بسم‌الله قبل از اسلام بوده است.

حجت‌الاسلام قرائتی اظهار داشت: تقوى و خداترسى، در ظاهر و باطن، مهم‏ترین اثر روزه است. روزه، یگانه عبادت مخفى است و نماز، حج، جهاد، زکات و خمس را مردم مى‏بینند، امّا روزه دیدنى نیست. روزه، اراده انسان را تقویت مى‏کند.
 
وی تصریح کرد: کسى که یک ماه نان وآب وهمسر خود را کنار گذاشت، مى‏تواند نسبت به مال وناموس دیگران خود را کنترل کند. روزه، باعث تقویت عاطفه است. کسى که یک ماه مزه‏ گرسنگى را چشید، درد آشنا مى‏شود و رنج گرسنگان را احساس و درک مى‏کند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیه «یا ایّها الّذین آمنوا» ابراز داشت: خطابِ زیبا در تبلیغ، گامى براى تأثیر گذارى پیام است. و اگر با مردم عاطفی صحبت کنید بیشتر به حرف گوش می‌کنند و در عرصه تبلیغ باید از عاطفه استفاده و از آن استمداد بگیرید.

حجت الاسلام قرائتی افزود: یکی دیگر از شیوه‏هاى تبلیغ آن است که دستورات مشکل، آسان جلوه داده شود. همانطور که در این آیه مى‏فرماید، فرمان روزه مختص شما مسلمانان نیست، در امّت‏هاى پیشین نیز این قانون بوده است. و عمل به دستورى که براى همه امّت‏ها بوده، آسان‏تر از دستورى است که تنها براى یک گروه باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این مطلب که بیشتر گناهان، از دو ریشه غضب و شهوت سرچشمه مى‏گیرند گفت: گرسنگی و تشنگی ریشه غضب وشهوت را می‌خشکاند و زمانی که این دو از بین بروند به آخرین خط تقوی که فلاح است می‌رسیم و ماه رمضان ماه بخشش است.

وی در پایان به مشترکات ادیان ازجمله دعوت به توحید، معاد، نماز و امر به معروف در قرآن پرداخت.

گفتنی است،‌روز گذشته به همت معاونت فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی‌العالمیه دوره تربیت مبلغ قرآن محور با حضور بیش از 70 نفر طلاب برگزیده غیر ایرانی با گزینش و رویکرد تبلیغی به مدت بیست روز در مشهد آغاز به کار کرد./932/ پ202/ص
ارسال نظرات