۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۸۳۷۷۶

آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه با سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در اهواز برگزار شد.
طرح ضيافت انديشه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم طرح ضیافت اندیشه شب گذشته با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار و مسؤول دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان برگزار شد.

آیت الله موسوی جزایری در این مراسم اظهار داشت: امروزه با توجه به این که از طریق اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای انواع نظریه‌پردازی‌ها صورت می‌گیرد ضرورت دارد که دانشجویان به علم روز مجهز شوند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که دانشجویان، برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و نظام، باید مجهز به علم روز شوند اظهار داشت: مسلمانی که به دنبال تحصیل علم نرود به تکلیف دینی خود عمل نکرده‌است.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان این که خداوند می‌خواهد مسلمان با دلیل و اجتهاد مسلمان باشد نه به صورت تقلیدی و کورکورانه، افزود: در مقابل مکتب‌های انحرافی که انسان را به جهالت دعوت می‌کنند و بحث را حرام می‌شمارند، اسلام، تحقیق و بحث را واجب می‌داند و در قرآن کریم نیز بر کسب علم تأکید می‌شود.

وی با بیان این که انواع شبهات از شبکه‌های ماهواره‌ای مختلف گسترش پیدا می‌کند، تصریح کرد: این شبکه‌ها با تلاش شبانه‌روزی سعی در دلسرد کردن مؤمنان و تضعیف اسلام دارند که امیدواریم با اجرای این طرح دانشجویان در مقابل این شبهات مجهز شوند.

همچنین سید جعفر حجازی استاندار خوزستان در این مراسم با بیان این که طرح ضیافت اندیشه فرصتی برای استفاده از ظرفیت دانشجویان جهت کسب معارف دینی و معرفتی است اظهار داشت: امیدواریم طرح ضیافت اندیشه که حدود 10 سال ادامه دارد، جهت استفاده از ظرفیت دانشجویان برای کسب معارف دینی و معرفتی در ماه رمضان گام بردارد.

وی با ابراز خرسندی از استقبال دانشجویان استان خوزستان از طرح ضیافت اندیشه خطاب به آنان گفت: ضیافت اندیشه فرصت و نعمتی است که باید از آن به خوبی بهره‌ ببرید.

حجت الاسلام سید محسن شفیعی مسؤول دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان نیز در این آیین برگزاری طرح ضیافت اندیشه را پاسخی برای جدایی خواهان دین و دانش در دانشگاه‌ها دانست و افزود: اساسی‌ترین انگیزه‌ای که برای این تلاش و اهتمام وجود داشته، استفاده از ظرفیت معنوی ماه رمضان برای دانشجویان برای اشاعه عطر معنویت، کمال و معرفت در محیط‌‌های دانشگاهی است.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، خاطر نشان کرد: حدود سه هفته جوانان خوزستان در کنار هم و همراه یکدیگر بندگی خدا، عبودیت، یکتاپرستی، نیایش و ستایش و اتحاد را تجربه خواهند کرد.

وی با بیان این که طرح ضیافت اندیشه فرصتی برای حضور معنویت در دانشگاه‌ است خاطر نشان کرد: ضیافت اندیشه نماد همگرایی فرزندان مسلمان، شیعه‌های امیرالمؤمنین(ع‌) و جوانان مصممی است که دور هم جمع شده‌اند تا بخشی از زمان خود را برای کسب معارف دینی صرف کنند.

گفتنی است، طرح ضیافت اندیشه از امسال با حضور یکصد هزار دانشجو در ماه رمضان در سراسر کشور به اجرا در می‌آید که در استان خوزستان این طرح ویژه دانشجویان دختر در دانشگاه شهید چمران و دانشجویان پسر در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار می‌شود.

ماه رمضان تا 10 سال در تعطیلات تابستانی دانشگاه‌ها قرار گرفته و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای آنکه بار دیگر فرصت حضور دانشجویان را در ماه مبارک رمضان فراهم کند، طرح ضیافت اندیشه را مطرح کرده و از امسال به اجرا در می‌آورد.

کلاس‌های آموزشی اخلاق، جنگ نرم، غرب‌شناسی، قرآن، نظام سیاسی، شیعه‌شناسی، نهج‌البلاغه، اسلام و فمینیسم (ویژه دانشجویان دختر)، جریان‌شناسی(ویژه دانشجویان پسر) و مهارت‌های زندگی با هدف خودسازی و تهذیب نفس دانشجویان از جمله برنامه های این طرح می باشند.

برای دانشجویان شرکت کننده در این طرح گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود که زمینه را برای گذراندن دوره‌های تکمیلی و دیگر برنامه‌های آتی نهاد فراهم می‌سازد.

علاوه بر این، اولویت در استفاده از امکانات ازدواج دانشجویی و در اولویت قرار گرفتن دانشجویان ممتاز طرح برای سفر عمره، عتبات و مشهد، از دیگر امتیازات شرکت در این طرح به شمار می‌رود، دانشجویانی که کلاس‌های آموزشی طرح را با موفقیت بگذرانند می‌توانند نمره آن را برای چهار واحد از دروس معارف خویش محسوب کنند.

طرح ضیافت اندیشه از سوم ماه رمضان (23 مرداد) آغاز شده و 24 رمضان (12 شهریور) به پایان می‌رسد، سه روز پس از پایان طرح نیز برنامه معنوی اعتکاف برگزار می‌شود که دانشجویان علاقمند در اعتکاف رمضانیه شرکت خواهند کرد.

دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان خوزستان و نیز دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور که در خوزستان سکونت و اقامت دارند، می‌توانند در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه شهید چمران اهواز و علوم پزشکی جندی شاپور شرکت کنند./945/پ201/ص
ارسال نظرات