۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۸۳۸۲۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب:

پنجاه روستای سراب فاقد خانه عالم است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب ساخت خانه‌های عالم را در بیش از پنجاه روستای این شهرستان ضروری دانست و افزود: در حال حاضر تنها شش خانه عالم در سراب وجود دارد.
خانه عالم
حجت الاسلام محمد تجلایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا‌ گفت: بیش از یکصد مبلغ دینی‌، در ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف روستایی و شهری سراب حضور یافته و مشغول خدمات تبلیغی و دینی به مردم هستند‌.

وی افزود: افزون بر روحانیون و مبلغان دینی اعزام شده از حوزه علمیه قم، روحانیون و مبلغان بومی نیز در مساجد و محافل مذهبی سراب مشغول خدمت رسانی معنوی به مردم هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب، ماه رمضان را فرصتی برای پاک‌سازی درون از گناه و تاریکی‌ها دانست و اظهار داشت: روحانیان و مبلغان دینی در ایجاد پاکی نفس و خود‌سازی معنوی مردم نقش ویژه‌ای دارند و می‌توانند با برنامه‌های مختلف تبلیغی و بیان روش‌های عملی، مردم را با فضائل این ماه آشنا کنند.

حجت الاسلام تجلایی همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از خانه عالم روستای فرکوش سراب در هفته دولت خبرداد و ابراز داشت: این خانه عالم با‌ هزینه‌ای بالغ بر سیصد میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی احداث شده است‌.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب ساخت خانه‌های عالم را در بیش از پنجاه روستای این شهرستان ضروری دانست و افزود: در حال حاضر فقط شش خانه عالم در سراب وجود دارد که چهار واحد از آنها با اعتبارات دولتی و دو واحد نیز از سوی اهالی محل اهدا شده است.

تجلایی خاطر‌نشان کرد : وجود خانه‌های عالم می تواند روحانیان و مبلغان را به حضور مداوم در روستاها ترغیب کند.

وی تصریح کرد: حضور روحانیون در مناطق مختلف، سبب رونق محافل و مجالس معنوی شده و می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد و زمینه ارتقای اخلاقی و اعتقادی را فراهم کند./949/پ202/س
ارسال نظرات