۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۸۳۹۰۲
عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان:

مبلغان برنامه قرآن برای زندگی بشر را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان گفت: هدایت، نتیجه ارتزاق از قرآن در میهمانی خدا است بنابراین مبلغان باید برنامه قرآن برای زندگی بشر را برای مردم تبیین کنند.
مبلغان برنامه قرآن برای زندگی بشر را تبیین کنند
 سیدمهدی علمی حسینی، عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به فرصت های تبلیغی ماه مبارک رمضان گفت: آنچه از احادیث و روایات برمی آید این است که رمضان ماه میهمانی خداست و خدا در این میزبانی به گونه‌های مختلف از بندگان پذیرایی می کند اما بهترین و دلپذیرترین پذیرایی، قرآن کریم است.

وی با اشاره به نزول قرآن در ماه رمضان اظهار داشت: نتیجه ارتزاق از قرآن در میهمانی خدا، هدایت است. بنابراین مبلغان باید طعم میهمانی خدا، یعنی زندگی خوب و خدایی را با آیات قرآن به مردم بچشانند و برنامه قرآن برای زندگی بشر را برای آنان تبیین کنند.

این استاد دانشگاه بر ضرورت مقابله با جنگ نرم در فرصت های تبلیغی تأکید کرد و افزود: نقطه محوری جنگ نرم، سبک زندگی است؛ امروز سبک زندگی کاملا دستخوش تغییر و انحراف شده است. از این رو، بازگرداندن سبک زندگی به آنچه در روایات و سیره معصومین(ع) ذکر شده است از اولویت‌های اصلاح فرهنگ جامعه و مدیریت نابسامانی‌های بدفرجام امروز به شمار می رود.

 علمی حسینی تصریح کرد: به عنوان مثال، تقسیم کاری که پیامبراکرم(ص) به حضرت علی(ع) و فاطمه(س) آموختند، یک کلیدواژه برای حل مسأله تشابه حقوق زن و مرد و تغییر سبک زندگی امروز ماست.

عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به معضل تزلزل بنیان خانواده در جامعه ابراز داشت: اگر مادران به عنوان کانون مدیریت روحی، روانی و عاطفی خانواده، نقش خود را به خوبی ایفا کنند، طبعا مردانی استوار و آرام و خانواده‌هایی متعادل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جلوه‌های بسیاری از سبک زندگی در آیات قرآن یافت می‌شود، تأکید کرد: برای گذر از وضعیت موجود و رسیدن به نقط? مطلوب، نیازمند پردازشگرها و ابزارهایی هستیم که کامل ترین و اصلی‌ترین آن ها آموزه‌های ارجمند قرآن و اهل بیت(ع) است، برای رشد و تعالی هرچه بیشتر باید از این دو بال ارزشمند که به فرموده پیامبر(ص) هرگز از هم جدا نخواهند شد، استفاده کرد./930/پ202/ص
ارسال نظرات