۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۸۳۹۴۹

هشتمین نمایشگاه قرآن کریم در گیلان گشایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، به برگزاری هفت دوره نمایشگاه قرآن در رشت اشاره کرد و گفت: هشتمین نمایشگاه قرآن کریم همزمان با نیمه دوم ماه رمضان و با محورهای هنرهای تجسمی و قرآن، قرآن و کودک و محصولات فرهنگی و قرآن در رشت برگزار می‌شود.
ماه مبارک رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام حمید پور عیسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امروز در مراسم افتتاح طرح سی روز با قرآن کریم در رشت، با اشاره به این‌که این برنامه دوازدهمین سالی است که در شهرستان رشت مرکز استان گیلان و سایر شهرستان های این استان برگزار می‌شود، گفت: در هریک از روزهای ماه مبارک رمضان در برنامه سی روز با قرآن، یک جزء از قرآن کریم از سوی قاریان برجسته و ممتاز کشوری و بین المللی قرائت می شود.

وی با بیان این‌که تفسیر قرآن کریم از دیگر برنامه های این مراسم است که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، افزود: اجرای نمایش قصص قرآنی، خوشنویسی ، مشق نور، شب شعر، برگزاری مسابقات قرآن و همایش از تجلیل خادمان قرآن کریم از دیگر برنامه های ویژه سی روز با قرآن کریم است.

حجت الاسلام پورعیسی با اشاره به استقبال خوب مردم از این برنامه در سال‌های برگزاری آن اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سعی دارد تا با برنامه ریزی های بهتر هر ساله بر غنای این برنامه ها افزوده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، به برگزاری هفت دوره نمایشگاه قرآن در رشت اشاره کرد و گفت: هشتمین نمایشگاه قرآن کریم همزمان با نیمه دوم ماه رمضان و با محورهای هنرهای تجسمی و قرآن، قرآن و کودک و محصولات فرهنگی و قرآن در رشت برگزار می شود.

وی، با اشاره به برنامه های اداره ارشاد استان در ماه رمضان، تصریح کرد: دوازدهمین دوره تلاوت و تفسیر روزانه یک جزء ‌قرآن کریم، روزانه از ساعت شانزده در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت و شهرستان ها برگزار می شود.

حجت الاسلام پورعیسی، خاطرنشان کرد: در طول ماه مبارک رمضان، نمایش هایی از قصص قرآنی، شب های شعر و مسابقات فرهنگی و قرآنی در رشت و شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: ماه رمضان ماه بسیار با فضیلتی است و مأنوس شدن با قرآن کریم زمینه رهایی انسان از شیطان را فراهم می کند.

روح الله قهرمانی، استاندار گیلان، نیز در این مراسم با تاکید بر توجه بیشتر به آموزش قرآن کریم و معارف اسلامی در جامعه افزود: در چنین فضاهای قرآنی خداوند را نزدیک تر می توان دید چون صداقت و نورانیت در این مکان ها وجود دارد.

وی ادامه داد: همه بزرگانی را که می شناسیم پیش از آن‌که در سایر علوم سرآمد شوند در قرآن پژوهی سر آمد شدند و قرآن کریم موجب ماندگاری آنان شد.

استاندار گیلان، اظهار داشت: با این‌که در دنیای امروز تعداد جمعیت مسلمانان نسبت به مسیحیان کمتر است اما قرآن کریم پر تیراژترین و پر فروش ترین کتبی است که منتشر می شود و این نشانه جایگاه رفیع این کتاب آسمانی در زندگی انسان ها دارد.

قهرمانی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری اینگونه محافل قرانی خواستار توجه بیشتر جامعه به آموزش قرآن کریم و رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در بین خانواده ها و جامعه شد./950/پ202/س
ارسال نظرات