۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۸۴۰۷۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مداحان از بیان مطالب سطحی و غیر مستند پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مداحان باید از اشعار و مطالبی با مضامین مناسب در خصوص ائمه اطهار(ع) استفاده و از بیان مطالب سطحی پرهیز کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در نشست آموزشی مداحان شرق استان، با تأکید بر این‌که مهم‌ترین منابع مداحان باید معارف اهل بیت‌(ع) و روایات معتبر باشد، گفت: مداحان باید از بیان مطالب غیر مستند خودداری کنند.

وی آموزش مداحان را یکی از برنامه های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد و وافزود: این اقدام به منظور تخصصی کردن مداحان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این‌که مداحان باید از اشعار و مطالبی با مضامین مناسب در خصوص ائمه اطهار (ع) استفاده و از بیان مطالب سطحی پرهیز کنند، گفت: مداحان از اقشار تأثیرگذار در جامعه هستند و می توان از آنها به عنوان مکمل و تقویت کننده آیین های مذهبی نام برد.

وی افزایش اطلاعات عمومی و مطالعه را در مداحان ضروری دانست و تصریح کرد: مداحان باید با مطالعه در کتب مقتل، اطلاعات عمومی، دینی، قرآن، ترجمه و تفسیر قرآن، مطالب و اشعار مستند و تأثیرگذاری را به مردم ارائه دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر این‌که مداحان باید با مداحی و بیان مطالب خود تأثیرگذاری دینی و معنوی مناسبی را در مخاطب خود ایجاد کنند، افزود: بیان مطالب تنها نباید به منظور ایجاد فضای حزن و اندوه در مخاطب باشد.

وی با بیان این که مداحان باید خلوص نیت و تقوا را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: ولایت مداری و دفاع از ارزش های نظام و انقلاب نیز باید در جامعه مداحان وجود داشته باشد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد از روحانی، قاری قرآن و مداح به عنوان سه رکن و محور اصلی و علل موفقیت در یک برنامه مذهبی نام برد و بیان داشت: عدم وجود هر یک از این ارکان موجب ایجاد نواقصی در برنامه های دینی و فرهنگی می شود.

وی در پایان گفت: طرح آموزش تخصصی مداحان شش ماهه دوم امسال در استان گلستان اجرایی خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات