۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۸۴۴۷۴
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور؛

سه نرم افزار جدید قرآنی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ سه نرم افزار جدید قرآنی در بخش حوزوی هجدهمین نمابیشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از سه نرم افزار جدید قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن، شامگاه شنبه، سی‌ام مرداد، با حضور آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، حجت الاسلام سید حسن ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش حوزوی هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله مقتدایی حضور دویست و چهل روحانی در نمایشگاه قرآن را بی نظیر توصیف کرد و خطاب به روحانیان گفت: اگر در این مسیر فردی با قرآن و تفسیر آشنا و هدایت شد شما نیز در ثواب آن شریک هستید.

وی همچنین از تلاش و کوشش محققان و زحمت کشان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به خصوص محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن قدردانی کرد.

در ادامه حجت الاسلام سیدحسن ربانی با اشاره به این که قرآن به عنوان معجزه بزرگ برنامه زندگی بشر است، ابراز داشت: با تمام زحمات و فعالیت های قرآنی هنوز با حق قرآن فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به رونمایی نرم افزار های قرآنی خاطرنشان کرد: این فعالیت قرآنی یک نوع بستر سازی و زمینه سازی در پژوهش است و از این به بعد با همت و تلاش بیشتر و با استفاده از ظرافت های حوزه و دیگر نهاد ها فعالیت های بیشتر و علمی تر انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم به عنوان دیگر سخنران مراسم و با اشاره به فعالیت صد و پنجاه نیروی انسانی و هفت گروه پژوهشی و ارایه بیش از صد و بیست اثر در نمایشگاه و ارایه چند کتاب جدید و  شش اثر در دست اقدام و چند پروژه کلان مانند قرآن و کلام و فلسفه و مبانی فقه قرآن گفت: این مرکز قصد حرکت در مسیر تولید علم و نظریه پردازی قرآنی حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به رونمایی نرم افزار های نسخه دوم دانشنامه جامع قرآنی، دایره المعارف، فرهنگ موضوعی تفسیر بیان داشت: در هجدهمین نمایشگاه قرآن نرم افزار شجره طوبی و یک نرم افزار دیگر مشتمل بر هشت هزار و دویست مقاله قرآنی ارایه خواهیم داد.

گفتنی است؛ نرم افزار های نسخه دوم دانشنامه جامع قرآنی، دایره المعارف، فرهنگ موضوعی تفسیر با حضور آیت الله مقتدایی و دیگر روحانیان در غرفه دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی شد./921/پ202/ص
ارسال نظرات