۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۸۴۹۱۸
امام جمعه خوی:

شهادت رجایی و باهنر نشانگر اوج کینه توزی دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: شهادت رجایی و باهنر از ابعاد مختلف با شهادت مولای خود امیرمؤمنان‌(ع) تناسب دارد؛ چرا که این شهادت‌ها نشانه اوج کینه توزی دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های نمازجمعه شهرستان خوی با تبریک هفته دولت، به عملکرد دولت اشاره و اظهار داشت: اعمال سیاست خارجی فعال و تهاجمی در برابر استکبار، اصلاح ساختارهای زیربنایی کشور، به مرحله اجرا رساندن طرح اساسی هدفمندکردن یارانه ها، استمرار بخشیدن به سفرهای استانی، به نتیجه رساندن ده‌ها پروژه اساسی و مهم کشور از قبیل سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر، افتتاح مجتمع‌های پتروشیمی مروارید و پردیس و بهره برداری از سد عظیم کارون 4 از جمله فعالیت های موفق دولت‌مردان به شمار می‌رود.

وی با تسلیت ضربت خوردن و شهادت امیرمؤمنان‌(ع) و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم در خصوص تناسب شهادت آن دو بزرگوار با مولای خود بیان داشت: آن دو شهید بزرگوار همانند مولای خود با ترور جریان نفاق و افراطی و با مظلومیت تمام به شهادت رسیدند و اوج کینه توزی دشمنان در هر دو شهادت کاملاً ملموس است.

امام جمعه خوی با گرامی داشت روز دارو‌سازی گفت: محمد بن زکریای رازی از پزشکان معروف قرن سوم ایران بود که از او به طبیب المسلمین و جالینوس العرب نام می برند و او نیازمندان را رایگان معالجه می‌کرد و از پول خود برای مریضان غذا و دارو تهیه می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر و توصیه مردم بر استفاده بهینه از فرصت‌های موجود،   فضایل این شب‌ها را برشمرد و گفت: تقدیر اتفاقات و حوادث در طول سال، انتساب شب قدر به ائمه‌(ع)، نزول ملائکه به محضر حضرت ولی عصر (عج) و عرضه داشتن تمامی امورات ثبت شده به آن حضرت از جمله ویژگی های شب قدر به شمار می رود.

حجت الاسلام شکوری در پایان با اشاره به‌ مسأله همت مضاعف و کار مضاعف بیان داشت: در روایات وارد شده امیرمؤمنان‌(ع) در باغچه خود مشغول کار و بیل زدن بود، از زمین آب بیرون می‌کشید و از مالی که با دست رنج خود به دست آورده بود هزار برده آزاد کرد./938/پ202/س
ارسال نظرات