۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۸۴۹۲۶
امام جمعه نیکشهر:

شهیدان رجایی و باهنر در تحقق ‌عزت ملت ایران از هیچ خدمتی دریغ نکردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: شهیدان رجایی و باهنر برای مردم نهایت احترام و کرامت را قائل بودند و در تحقق بخشیدن به عزت ملت و اخلاقی کردن جامعه از هیچ خدمتی فروگذار کردند.
امام جمعه نيکشهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار داشت: این ایام یادآور شهادت جانگداز دو خدمتگزار بی ‌منت به انقلاب و ملت است که در کسوت رییس جمهور و نخست وزیر در آتش کین دشمنان نظام سوختند و راه را برای امت روشن کردند.

وی، افزود: واقعیت این است که علاقه مردم به این دو شهید بزرگوار بی‌علت نبود زیرا این دو کبوتر سبکبال و بی‌ادعا، با رفتن زیر بار مسؤولیت سنگین، با جلوه‌های درخشانی از اخلاص، معنویت، اخلاق، ساده‌زیستی، شجاعت، استقلال‌طلبی، بیگانه‌ستیزی، آخرت‌گرایی و دنیاگریزی، الگوهای درخشانی از خدمتگزاری را به مردم ارائه کردند که هنوز هم پس از گذشت حدود سی سال از آن دوران، کام مردم با این کرامت‌ها شیرین است و جای خالی آنها را همواره احساس می‌کنند و به روح پرفتوح آنها درود می‌فرستند.

خطیب جمعه نیکشهر، بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر به دور از خط بازی و عوام‌فریبی و بدون آن‌که بخواهند جناح خاصی را حاکمیت ببخشند، به دنبال حاکم کردن روحیه عزت و کرامت مردم به عنوان صاحبان انقلاب بودند و برای مردم نهایت احترام و کرامت را قائل بودند و در تحقق بخشیدن به عزت ملت و اخلاقی کردن جامعه از هیچ خدمتی فروگذار نکردند.

حجت الاسلام لطفیان سرگزی، خاطر نشان کرد: اکنون گرچه این دو شهید بزرگوار در میان ما نیستند؛ اما یاد آنها که عاشق خدمت بی‌ منت به مردم بدون بهره‌برداری های جناحی بودند و مردم را عزیز و باکرامت می‌خواستند، در اذهان ملت به یادگار مانده است.‌/940/پ202/س

ارسال نظرات