۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۸۵۰۵۵
مدیر رادیو معارف:

خواستگاه اصلی اسلام هراسی، منفعت طلبی صهیونیست ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه رادیویی معارف گفت: بی اطلاعی از دین اسلام در غرب افزون بر جمود و خصومت سازی برخی فرقه های پدید آمده در اسلام مانند وهابیت، باعث شده تا اسلام هراسی سرعت در غرب سرعت گیرد.
حجت الاسلام لطفي نياسر

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر شبکه رادیویی معارف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به افزایش اسلام هراسی در غرب به تحلیل اسلام هراسی در مقاطع گوناگون و راههای مبارزه با آن پرداخت.

اسلام هراسی در سه دوره: گذشته دور، بعد از انقلاب و وضعیت موجود

حجت الاسلام لطفی نیاسر گفت: دشمنی غرب با اسلام به سالهای دور برمی گردد که جنگ های صلیبی نماد بارز آن است.

وی بیان داشت: به نظر می رسد غربی ها با وجود آنکه سال ها از این واقعه می گذرد، اما هنوز نتوانسته اند با حافظه تاریخی خود کنار بیایند.

محقق علوم اسلامی اظهار داشت: غربی ها در دوره ای توانستند با هیمنه فرهنگی که از طریق رسانه ها ایجاد کردند، غالب شوند و در صحنه فرهنگی ملت ها نقش زیادی بازی کنند اما بعد از انقلاب اسلامی یک بیداری بر جهان اسلام حاکم شد و غرب احساس کرد در جنگ نرم واقع شده است.

وی گفت: از این رو آنها یک نقشه جدید طراحی کردند و تمام دستگاه های فرهنگی خود را برای سیاست ترس از اسلام بسیج کردند.

محقق علوم اسلامی بیان داشت: غربی ها با سیاست ایجاد هراس درصدد بودند نفرت عمومی از این دین الهی را ایجاد کنند تا کسی به دنبال فهم اسلام نرود.

وی جهل مردم را اهرم غرب در القای اسلام هراسی عنوان کرد و ادامه داد: بی اطلاعی از دین اسلام در غرب بعلاوه جمود و خصومت سازی برخی فرقه های پدید آمده در اسلام مانند وهابیت، باعث شده تا اسلام هراسی سرعت گیرد.

این کارشناس دین و رسانه بیان داشت: امروز بنگاه های خبرپراکنی دنیا جریان مشکوک اسلام هراسی را دنبال می کنند و از آن سو تمدن غربی با ایجاد هنجارهای جدیدی که با روح اسلام مخالف است مانند آزادی های جنسی به این اختلافات دامن می‌زند.

راهکاری مقابله: تبیین، حرکت تدافعی، حرکت تهاجمی

این کارشناس دینی، تبیین درست و عقلانی آموزه های اسلامی را راهکار مبارزه با اسلام هراسی عنوان کرد و بیان داشت: رسانه های دنیای اسلام برای روشن سازی اذهان، حرکت جدیدی را شروع کرده اند که بسیار قابل تمجید است.

وی دومین گام را حرکت تدافعی عنوان کرد و بیان داشت: رسانه های اسلامی باید به صورت تدافعی در بحث هایی مانند حقوق زنان، منطقی بودن، رابطه مسلمانان با افراد دیگر از نحله های گوناگون و عدم توجه به پیشرفت در بین مسلمانان و تک بعدی بودن جواب های شیوا و استدلالی دهند و این شبهات را حل کنند.

حجت الاسلام لطفی نیاسر بیان داشت: سومین گام ما در راستای مقابله با اسلام هراسی، حرکت تهاجمی است که باید بر روی نکات مبهم در آموزه های غربی دست گذاریم و فرهنگ انها را به نقد بکشیم که بر طبق مکتب شما سرنوشت انسان پس از مرگ چیست؟ انفاق ها و احسان ها با کدام آموزه شما قابل توجیه است؟

وی ادامه داد: ما باید فرصت طلبی مثبت داشته باشیم، به این توضیح که از تهدیدها فرصت بسازیم.

این محقق حوزوی بیان داشت: امروز بر اساس هجمه های رسانه های غربی، قرآن و پیامبر اسلام(ص) به یک مساله تبدیل شده است و پرسش های گوناگون بر سر راه قشر فرهیخته غربی قرار گرفته است که باید از این حیرت به نفع ترویج و تبلیغ اسلام استفاده مطلوب ببریم.

وی گفت: برخی می خواهند اسلام را در مقابل مسیحیت قرار دهند در حالی که طبق آیات قرآن این دو دارای اشتراکات فراوانی هستند.

وی در پایان اظهار داشت: می توان گفت خواستگاه اصلی اسلام هراسی، دامن صهیونیست ها است که با ایجاد تفرقه به دنبال اهداف شوم خود هستند و می خواهند با سیاست ترس از اسلام و مسلمانان، بدبینی را در بین این دو ایجاد کنند. /909/ت301//ع

ارسال نظرات