۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۸۵۳۵۴
عضو خبرگان رهبری:

دیگر جایی برای سکوت کشورهای اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی باقی نمانده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) با اقدام تاریخی و ضد صهیونیستی خود، سبب هوشیاری ملل اسلامی شده و خطر گسترش صهیونیسم جهانی را به آنها گوشزد کردند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری،  نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز جهانی قدس را نشان دهنده اندیشه  و آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی در دفاع از ملت فلسطین و آزاد قدس شریف دانست.

وی با اشاره به این پیام امام خمینی(ره) که فرمودند بر مسلمین و بر دولت‏های اسلامی است که باهم متحد شوند و این جرثومه فساد را از بیخ و بن برکنند، تصریح کرد: این پیام تاریخی امام راحل حجت را بر همه مسلمانان تمام و مبارزه و مقابله با رژیم اشغالگر قدس را وظیفه شرعی اعلام کرد.

امام جمعه بهشهر تعالی و سربلندی همه ملت های مسلمان دنیا را مهم ترین هدف امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد و بیان داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی با این پیام تاریخی خود لرزه بر اندام پوشالی صهیونیسم جهانی انداختند و آنها را روز به روز در رسیدن به زوال و نابودی کامل نزدیک تر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امام راحل با نامگذاری روز جهانی قدس به عنوان روز مبارزه با صهیونیسم و دفاع از مردم بی دفاع فلسطین پیام بزرگی به امت های مسلمان دنیا دادند، خاطرنشان کرد: ایشان با این اقدام ماندگار خود موجب هوشیاری ملل اسلامی شده و خطر گسترش صهیونیسم جهانی را به آنها گوشزد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری تداوم این اقدام هوشمندانه و ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی را در گرو حضور همه جانبه و پر شور در راهپیمایی روز جهانی قدس دانست و تصریح کرد: همه ملت های اسلامی باید با حضوری کم نظیر در مراسم روز قدس امسال افزون بر زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش های امام راحل در خصوص فلسطین برای نابودی رژیم صهیونیستی فریاد استکبار ستیزی سر دهند.

وی با تأکید بر این‌که اندیشه ها و آرمان های امام راحل در خصوص قدس و مردم فلسطین همیشه ماندگار و زنده خواهد ماند، ادامه داد: امام راحل با نامگذاری روز جهانی قدس سبب تقویت و مانگاری امت اسلامی شدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش با بیان این‌که راهپیمایی روز جهانی قدس به دلیل وجود بیت المقدس برای مسلمانان از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است، ادامه داد: چرا که مسجدالاقصی، نخستین قبله‌گاه جهان اسلام در این شهر واقع شده است.

وی با اشاره به استقامت و دفاع چندین دهه فلسطین در برابر صهیونیست ها بیان داشت: شکست مقاومت فلسطین در حقیقت تن دادن به ظلم و ستم استکبار جهانی است و ملل اسلامی باید با حمایت همه جانبه از فلطسین برای رهایی از ظلم و جور استکبار جهانی و اشغال فلسطین بسیج شوند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری اضافه کرد: موضوع فلسطین دیگر یک اختلاف نظر سرزمینی نیست و حل این معضل بزرگ وظیفه شرعی جهان اسلام به ویژه حاکمان کشورهای اسلامی است.

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این‌که دیگر جایی برای سکوت برخی کشورهای اسلامی در برابر اشغال گری های رژیم صهیونیستی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: همه کشورهای اسلامی دنیا امروز وظیفه شرعی و انسانی دارند سکوت خود را در برابر صهیونیسم جهانی بشکنند و برای نابودی رژیم اشغال گر قدس قیام کنند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری همچنین با اشاره به جریان های انحرافی در راهپیمایی روز جهانی قدس سال گذشته از سوی برخی فریب‌خوردگان خاطر نشان کرد: حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس امسال با حضور گروه‌ها، احزاب سیاسی و چهره های شاخص مهم ترین عامل در خط بطلان کشیدن بر افکار پلید دشمنان و ناکامی آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین جباری با بیان این‌که بزرگداشت روز قدس یگانه راه تحقق همزیستی و همگرایی امت اسلامی است که باید با حضور گسترده و همه جانبه همراه باشد، تصریح کرد:  حضور مردم مسلمان ایران در این روز به عنوان یک الگو برای جهان اسلام است که می‌تواند ملت فلسطین را در تلاش برای رهایی قدس شریف دلگرم‌تر کند./950/ت302/س
ارسال نظرات