۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۸۵۹۶۷
نماینده شهید مدنی:

شخصیت ممتاز شهید مدنی موجب دلگرمی نیروهای انقلابی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله مدنی در بنیاد مستضعفان تبریز گفت: وجود شخصیت ممتاز و قدرتمند شهید مدنی در راس امور موجب دلگرمی نیروهای انقلابی بود.
آيت الله مدني
به گزارش خبرگزاری رسا،‌حسن حسین نژاد، رئیس کمیته انقلاب اسلامی تبریز در سال های نخستین انقلاب و نماینده آیت الله مدنی دومین شهید محراب در بنیاد مستضعفان و جانبازان به بیان ویژگی های شخصیتی این بزرگوار و تاثیر ایشان در استحکام پایه های انقلاب پرداخت.

وی با اشاره به نحوه آشنایی خود با آیت الله مدنی گفت: چندین سال قبل از پیروزی انقلاب و در زمانی که وی دوران تبعید خود در مهاباد را سپری می کردند، به همراه تنی چند از مبارزین انقلاب اسلامی به حضورشان مشرف شدیم.

حسین نژاد شخصیت معنوی شهید مدنی را بسیار برجسته توصیف کرد و افزود: جذب معنوی ایشان به حدی بود که در اولین دیدار مجذوب شخصیت تایرگذار و معنوی ایشان شدم.

وی تصریح کرد: بعد از بازگشت از تبریز در مورد ایشان با شهید آیت الله طالقانی صحبت نمودیم و معظم له نیز طی نامه ای از شهید مدنی درخواست نمودند بعد از پایان دوران تبعید به تبریز مشرف شوند.

حسین نژاد با تشریح شرایط نامناسب و متشنج تبریز در سال های 60 و61 گفت: درایت، تدبر و شجاعت شهید مدنی بسیاری از فتنه ها و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد و دشمن که می خواست با ناآرامی تبریز زمینه اغتشاش در دیگر شهرهای ایران را فراهم سازد، عملا ناکام ماند.

وی با بیان اینکه انقلابیون تبریز با وجود دو دستگی شدید به وجود آمده کارهای بزرگی را انجام دادند تصریح کرد: وجود شخصیت ممتاز و قدرتمند در راس امور موجب دلگرمی نیروهای انقلابی شده بود و به پشتوانه ایشان بود که توانستیم کارهای بزرگی در تبریز خصوصا حزب خلق را دفع و خنثی نمائیم.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: شهید بزرگوار محراب آیت الله مدنی در راه دین و صیانت از انقلاب اسلامی از جان خود مایه گذاشت و ایشان دایما می فرمود که، حتی اگر من بمیرم اجازه نخواهم داد انقلاب دو شقه شود که در نهایت منافقان کوردل این سید بزرگوار را همچون جدش حضرت علی (ع) در محراب نماز به شهادت رساندند.

گفتنی است، شهید آیت الله سیداسدالله مدنی در سال 1292 هـ. ش (1323هـ.ق.) در دهخوارقان از توابع آذرشهر در استان آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود.
وی در عنفوان جوانی به قصد کسب علم و کمال به شهر مقدس قم عزیمت کرده و با وجود مشکلات فراوان شخصی ناشی از در گذشت پدر و استبداد عصر رضاخانی، با پشتکار وافر به تحصیل علوم دینی مشغول شد.

شهید بزرگوار آیت الله مدنی مبارزه سیاسی و اجتماعی خود را از دوران تحصیل در قم آغاز کرد و در نخستین فعالیت‌های خود به ستیز با بهائیت در منطقه آذرشهر پرداخت و پس از مدتی شهر مذهبی آذرشهر را از لوث این فرقه استعماری پاک کرد.

این شهید بزرگوار نخستین کسی بود که در نجف به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام، لبیک گفته با تعطیل کردن کلاس‌های خود در نجف و تشکیل مجالس سخنرانی در راستای افشای چهره پلید رژیم مزدور پهلوی گام برداشت.

این روحانی مبارز پس از پیروزی انقلاب به دعوت مردم همدان راهی این شهر شد و از طرف مردم این استان به مجلس خبرگان قانون اساسی راه یافت. آیت اللَّه مدنی پس از شهادت آیت‏الله قاضی طباطبایی نخستین امام جمعه تبریز از سوی امام خمینی(ره) به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز انتخاب شد و در این سنگر به پاسداری و حراست از آرمان‏های انقلاب اسلامی همت گماشت.

این مجاهد نستوه سرانجام در بیستم شهریور 1360 برابر دوازدهم ذیقعده 1401 قمری در 68 سالگی در همین سنگر پس از اقامه نماز در محراب نماز جمعه تبریز توسط منافقان به شهادت رسید و پس از تشییعی باشکوه در تبریز و قم، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. /935/د101/ص
ارسال نظرات