۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۸۶۰۱۸

آیت الله مصباح یزدی در اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری سخنرانی می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری، سخنرانی خواهند کرد.
آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری طی روزهای 23 و 24 شهریورماه، اظهار داشت: بر اساس روال همیشگی و طبق آئین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، جلسه افتتاحیه با قرائت کلام الله مجید و سپس سخنرانی رییس مجلس خبرگان آغاز می شود.

وی تاکید کرد: در اجلاسیه خبرگان رهبری چهار نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، می توانند نطق پیش از دستور داشته باشند و مطالبی را که صلاح بدانند مطرح کنند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: بعد از نطق پیش از دستور نیز مجلس خبرگان پنج نفر را جهت تدوین بیانیه و قطعنامه پایانی انتخاب می کند.

وی بیان داشت: معمولا در هر اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری دو نفر به عنوان میهمان حضور پیدا می کنند و در خصوص مسائل جاری کشور و جهان اسلام به ایراد سخن می پردازند.

آیت الله نمازی ادامه داد: در این اجلاسیه نیز طبق اعلامی که به ما شده است، آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم و عضو مجلس خبرگان رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص مسائل مختلف فرهنگی سخنرانی خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیگر دستورالعمل ها و برنامه های اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری افزود: دستورالعمل های دیگری نیز از سوی کمیسیون طرح و برنامه مجلس خبرگان رهبری برای اعضا فرستاده شده است.

گفتنی است اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری، طی روزهای 23 و 24 شهریورماه در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات