۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۸۶۰۵۸
امام جمعه جلفا:

سخنان آیت الله طالقانی نقشه بدخواهان ولایت را بی اثر می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا گفت: آیت الله طالقانی(ره) همواره حضور خود را در خط ولایت فقیه ‌حفظ می کرد و نقشه بدخواهان را بی اثر می گذاشت.
آيت الله طالقاني
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سالروز ارتحال آیت الله طالقانی با بیان این‌که تریبون نماز جمعه به خصوص پس از انقلاب به عنوان یکی از مهم ترین مراکز بیان دیدگاه های اسلامی و سیاسی تبدیل شده است، گفت: این اهمیت البته در بسیاری از کشورهای اسلامی به خصوص در ایران قبل از انقلاب وجود نداشت.

وی افزود: اطلاق آیین عبادی، سیاسی به این فریضه مهم بسیار به جا و بیانگر نقش نماز جمعه در تحولات داخلی و خارجی است و بدون شک احیای این فریضه در قالب جدید آن و پس از گذشت چندین قرن بی توجهی به آن همتی عظیم می طلبید.

امام جمعه جلفا با اشاره به شخصیت سیاسی و علمی آیت الله طالقانی، اولین امام جمعه تهاران تصریح کرد: ایشان از معدود چهره هایی بودند که گروه های سیاسی متعدد وی را به واسطه مبارزات سیاسی و نیز دانش قرآنی و اسلامی قبول داشتند و به همین علت نخستین نماز جمعه پس از انقلاب با حضور گسترده مردمی همراه بود.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که برخی از منافقین با مشاهده جایگاه آیت الله طالقانی و محوریت ایشان سعی در مصادره شخصیتی ایشان و ایجاد تفرقه در جامعه را داشتند، تاکید کرد: این عالم مبارز همواره حضور خود در خط ولایت فقیه را حفظ کرد و نقشه بدخواهان را بی اثر گذاشت.

وی با اشاره به برپایی شکوهمند نماز جمعه در تهران که در اولین سال پیروزی انقلاب صورت گرفت اظهار داشت: با تصمیم به برپایی این نماز شکوهمند عبادی و سیاسی، در واقع حکومت صالحان مهم‌ترین وظیفه خود را به اجرا گذاشت و برای این کار مردی بزرگ که از رهبران معنوی ملت بود؛ پیشنهاد شد.

امام جمعه جلفا با اشاره با امضای حکم امامت جمعه آیت الله سید محمود طالقانی به عنوان اولین امام جمعه تهران گفت: امام خمینی(ره) با درایت خاصی با انتخاب وی به امامت جمعه تهران به برپایی شکوهمند و بی نظیر آن اقدام کردند؛ چنانچه ایشان در پاسخ به نگرانی یکی از اطرافیان که از حضور پرشور مردمی در نماز جمعه مطمئن نبود، وجود آیت الله طالقانی را برای حضور شکوهمند مردم کافی دانستند.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه پس از انقلاب با آیت الله طالقانی آبرویی دیگر یافت و سنت حسنه ای که می رفت در لابلای دسایس استکبار خارجی و داخلی به مراسمی خشک و بی روح تبدیل شود، به مراسمی حرکت آفرین و بی نظیر مبدل شد.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی توجه خاص رسانه ها و قدرت های جهان به خطبه های نماز جمعه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: هر هفته رسانه ها و قدرت های جهانی و نیز تحلیلگران مسائل ایران به دقت خطبه های نماز جمعه را مورد نقد و بررسی قرار می دهند، چرا که این خطبه ها نشانگر مواضع قدرتمند جمهوری اسلامی است./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات