۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۸۶۹۸۹
آیت الله طبرسی:

فتوای وحدت‌آفرین رهبری نشان دهنده جامعیت و هوشیاری ایشان نسبت به مسائل جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب درباره حرمت اهانت به صحابه و نمادهای اهل سنت و همسران پیامبر(ص) گفت: این فتوا نمونه بارزی از وحدت عملی امت اسلام و وجود هوشیاری در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های فتنه‌انگیز به شمار می‌رود.
آيت الله نورالله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری، در خطبه های امروز نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب در مورد حرمت اهانت به صحابه و نمادهای اهل سنت و همسران پیامبر(ص) گفت: این فتوا نمونه بارزی از وحدت عملی امت اسلام، نشانه ای مبنی بر سلامت امت اسلامی و وجود هوشیاری در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های فتنه‌انگیز به شمار می‌رود.

وی با بیان این که فتوای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پیرامون حرمت اهانت به صحابه و نمادهای اهل سنت و همسران پیامبر(ص) با استقبال جهانی برادران سنی و شیعه روبه‌رو شده است، افزود: این استقبال نشان دهنده عطش و اشتیاق امت اسلام نسبت به اهمیت مسأله وحدت اسلامی است که خداوند متعال در قرآن کریم ما را به سوی آن دعوت کرده است.

خطیب جمعه ساری با اشاره به این که عده ای در گوشه و کنار تنها به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف و تفرقه هستند، خاطرنشان کرد: اما ولی امر مسلمین جهان با هوشیاری و تدبر با صدور این فتوا آتش فتنه‌های فتنه انگیزان را خاموش کردند که بازتاب بسیار گسترده ای درجهان اسلام داشت.

نماینده ولی فقیه درمازندران این فتوای رهبرمعظم انقلاب اسلامی را نشان دهنده جامعیت و هوشیاری ایشان نسبت به مسائل جهان اسلام دانست و بیان داشت: این فتوا زمانی ازسوی رهبری انقلاب صادر شد که بسیاری در دنیای اسلام خواب بودند.

آیت الله طبرسی ادامه داد: اگر درچنین شرایطی رهبر و مراجع تقلید هوشیار نداشتیم معلوم نبود چه بر سر مسلمان می آمد و ما باید همواره قدردان این گونه اقدامات باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که همه وظیفه دارند به این فتوای وحدت بخش ولی امر مسلمین جهان عمل کنند، بیان داشت: حضرت آیت الله خامنه ای با این فتوای تاریخی خود باردیگر توطئه دشمنان فتنه انگیز در دنیای اسلام را خنثی کردند و این فتوا که با استقبال گسترده جهان اسلام روبه‌رو شده همه باید برای حرکت به سوی وحدت از این دیدگاه استفاده کنند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره فرا رسیدن هفته حج گفت: مراسم سیاسی، اجتماعی و معنوی حج، افزون بر تجلی شکوه، عزت و اتحاد مسلمانان جهان، برکات، آثار و درس‌هایی نیز برای پیروان مکتب حیاتبخش اسلام دارد.

وی با تأکید براین که نباید این اجتماع مسلمانان به راحتی سپری شود، افزود: باید در این مراسم سیاسی و معنوی بزرگ جهان اسلام کرسی هایی با حضور بزرگان برای حل مشکلات مسلمانان دنیا تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باید علما و بزرگان اسلام با تشکیل کرسی‌هایی مشکلات کشورهای اسلامی و مسلمانان دنیا به طور جدی مورد بررسی قرار دهند، تأکید کرد: اجتماع بزرگ حج باید خروجی آن افزون مسائل دینی و معنوی حل مشکلات مسلمانان دنیا را نیز درپی داشته باشد.

امام جمعه ساری درادامه سخنان خود با گرامی‌داشت روز دختران، خطاب به دختران جوان گفت: نباید دختران اروپایی را الگویی برای خود انتخاب کنید؛ بلکه الگوی شما باید حضرت معصومه‌(س) باشد.

آیت الله طبرسی عفت و پاکدامنی را مهم‌ترین ارزش برای دختران دانست و خاطرنشان کرد: دختران جوان باید این دو ویژگی بارز را در حضرت معصومه‌(س) جستجو کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دین مبین اسلام بهترین الگو را برای دختران و پسران ما معرفی کرده است، ادامه داد: امروز همه ما باید الگویمان ارزش های دینی و اسلامی باشد.

امام جمعه ساری در پایان همچنین از برگزارکنندگان مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق‌(ع) در مرکز استان قدردانی کرد./950/پ201/س
ارسال نظرات