۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۸۷۲۱۵
امام جمعه اصفهان:

رایزنان فرهنگی ایران سفیران فرهنگ و تمدن ایران اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: سفیران و رایزنان فرهنگی ایران به عنوان نمایندگان ایران اسلامی باید افرادی متدین و زباندان باشند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان، در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه بر دقت در انتخاب سفرا و رایزنان فرهنگی ایران در دیگر کشورها تأکید کرد و اظهار داشت: سفیران و رایزن های فرهنگی ایران در کشورهای خارجه به عنوان نمایندگان ایران اسلامی باید افرادی متدین و زباندان باشند تا بتوانند در کشورهای دیگر و در ارتباط با مردم اثرگذار باشند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: سفیران ما باید به جای این‌که مصرف کننده وسایل و خودروهای خارجی باشند با استفاده از بهترین وسایل و خودروهای ساخت ایران، افزون بر صدور فرهنگ و اصالت ایرانی و اسلامی، مبلغ محصولات تولیدی ایران نیز باشند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: لازم است که نمایندگان ایران علاوه بر برقراری ارتباط با مسؤولان، با مردم و فرهیختگان کشورهای مقصد ارتباط برقرار کنند و با برگزاری جلسات و هم اندیشی ها به تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازند.

در این دیدار رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه بر بهره برداری از ظرفیت های بالای فرهنگی و اقتصادی اصفهان در روابط بین الملل تاکید کرد و گفت: نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان تاکنون عملکرد خوبی داشته و توانسته با دستگاه های اجرایی ارتباط خوبی برقرار کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق بتوانیم تسهیلاتی را برای استان اصفهان ایجاد کنیم تا برخی از امور کنسولی در خود اصفهان پیگیری شود.

مهمانپرست حوادث سال گذشته را باعث امیدواری دشمنان دانست و گفت: الان نیز دشمنان سعی دارند تا در کشور یک موج مصنوعی ایجاد کنند و اوج فشارهایی که بر کشور وارد می‌کنند برای دو سه ماه آینده و نزدیک شدن به زمان اجرای هدفمند کردن یارانه هاست.

وی تصریح کرد: دشمنان تعمدا حمله نظامی را مطرح می کنند تا با فشارهای روحی و روانی اهداف خود را پیگیری کنند در حالی که اصلا قصد حمله را ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه وضعیت ایران در منطقه و جهان خوب ارزیابی کرد و گفت: علی رغم همه فشارها، به توفیقات جدی و موثری رسیدیم و این امر دشمنان را وادار به تصمیم گیری های شتاب زده کرده است./918/د102/س
ارسال نظرات