۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۸۷۳۱۴

گردهمایی ائمه جماعات مدارس ملکان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت، گردهمایی ائمه جماعات مدارس شهرستان ملکان برگزار شد.
گردهمايي ائمه جماعات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان، امروز در گردهمایی ائمه جماعت مدارس شهرستان ملکان، اظهار داشت: شناسایی روحیات و علایق نسل جوان و نوجوان جامعه برای تبلیغ ضروری است.

وی مخاطب شناسی و روان شناسی در تبیین مبانی دینی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایجاد رابطه دوستانه صمیمی از سوی روحانیت با دانش آموزان برای شناخت روحیات فردی آنان کمک درخور توجهی جهت پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی آنان خواهد کرد.

حجت الاسلام زمانی با تأکید بر برگزاری منظم به موقع نماز جماعت در مدارس ملکان خاطرنشان کرد: روحانیان بایستی با ابتکار عمل و روش های هنرمندانه زمینه های جذب دانش آموزان به برنامه های دینی را در مدارس فراهم آورند.

امام جمعه ملکان همچنین با اشاره به این‌که طبق بیان برخی آیات و روایات، نماز شرط قبولی تمامی اعمال است، افزود: اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم، باید دانش آموزان را در مقطع ابتدایی و دوران نماز خوان تربیت کنیم.

وی با بیان این‌که توجه به نماز در مدارس زمینه تقویت نشاط معنوی میان دانش آموزان است، گفت: تقویت باورهای دینی در جوانان و نوجوانان و دانش‌آموزان سبب می‌شود، مدیرانی متعهد و مومن برای آینده کشور تربیت شوند.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به اهمیت حضور معلمان و دبیران در صف‌های نماز جماعت افزود: دانش‌آموز تمامی رفتارها و عملکرد دبیران را به عنوان الگو برای خود انتخاب می کند و بی شک حضور گسترده آنها در نمازهای جماعت سبب خواهد شد دانش آموزان با اشتیاق و رغبت بیشتری در نماز حاضر شوند.

وی در پایان بر گسترش و تجهیز نمازخانه های مدارس تأکید کرد و افزود: بیشتر مدارس در شهرستان نیازمند توجه جدی و فضاسازی مناسب هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات