۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۷۴۷۴

شورای اصولگرایان استان سمنان آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ در نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان شورای اصولگرایان این استان با هدف بررسی و نقد سیاست‌ها، عملکرد دستگاه‌ها و ارائه راهکار‌ها کار خود را آغاز کرد.
اصولگرايان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، شورای اصولگرایان استان سمنان در نشستی که امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد، با هدف بررسی و نقد سیاست‌ها، عملکرد دستگاه‌ها و ارئه راهکار‌ها کار خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در این جلسه، تشکیل شورای اصول‌گرایان را یک کار نو و ابتکاری دانست و گفت: تشکیل شورا یک کار بی سابقه در استان سمنان است.

وی اظهار امیدواری کرد: این شورا از مرکز استان به شهرستان ها هم راه پیدا کند و فعالیت آن استانی شود.

امام جمعه سمنان با هم هم دانستن کار این شورا اظهار داشت: وجود سه روحانی اصول گرا و افراد شناخته شده در شورای مرکزی از مهم‌ترین امتیازات این شورا است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی تصریح کرد: باید برای استمرار، بقا و رسیدن به اهداف شورا تقوا و اخلاص حاکم باشد.

وی افزود: همدلی، وحدت و اتحاد در شورا سبب می شود تا فعالیت ها مورد رضایت خداوند متعال واقع شود.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حمایت کردن از ولایت شعاری نیست افزود: حمایت از ولایت، اطاعت است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی اظهار داشت: افزون بر شنیدن و اطاعت کردن، دفاع از ولایت در برابر مخالفان از دیگر وظایف ما است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به این‌که دشمنان شخصیت تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب را نشانه گرفته اند، افزود: خداوند متعال ولی خود را در تیررس تیرهای دشمن قرار می دهد تا دوست و دشمن شناخته شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی با تاکید بر توسعه فعالیت ها ی این شورا گفت: باید مردم از نظر مالی شورا را حمایت کنند.

حجت الاسلام سید جلال احمد پناهی، امام جمعه موقت سمنان نیز در این جلسه گفت: اساسنامه شورای اصول گرایان 16ماده و هشت تبصره دارد.

وی با بیان این‌که مرامنامه و اساسنامه از شش بند تشکیل شده است، افزود: بررسی ونقد سیاست ها، عملکرد دستگاه ها و ارائه راهکار‌ها از اهداف تشکیل این شورا است.

مشاور استاندار سمنان در امور روحانیت و ائمه جمعه، تصویب خط مشی تمامی فعالیت ها ی مندرج در مرامنامه، تشکیل جلسات عمومی، اتخاذ تصمیم‌گیری برای مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، پژوهشی، چاپ کتاب و نشریه و انتشار بیانیه را از مهم‌ترین وظایف و اختیارات شورای مرکزی عنوان کرد.

حجت الاسلام احمد پناهی اظهار داشت: از مجموع پنج عضو هیأت نظارت و هدایت این شورا سه نفر روحانی هستند.

وی گفت: نظارت عالی و مستمر، تأیید کلیه مصوبات شورای مرکزی، تأیید صلاحیت یا عدم صلاحیت اعضا و حل و فصل اختلافات شورای مرکزی از مهمترین وظایف هیأت نظارت و هدایت است.

حجت الاسلام احمد پناهی تصریح کرد: اعضای شورای مرکزی به مدت سه سال انتخاب می شوند./960/پ202/س
ارسال نظرات