۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۸۷۵۸۵
علامه نابلسی در استقبال از سفر احمدی نژاد به لبنان:

سفر احمدی نژاد به لبنان نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد/جمهوری اسلامی ایران شایان تقدیر و سپاس لبنانی هاست

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی با استقبال از سفر رییس جمهور کشورمان به لبنان، این سفر را سفری تاریخی برشمرد که نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد و با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از لبنان و یاری رسانی های کشورمان به مقاومت، ایران را شایسته سپاسگذاری لبنانی ها دانست.
نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، رییس هیات علمای جبل عامل لبنان، روز گذشته در مراسمی در حوزه امام صادق(ع) در شهر صیدا در جنوب لبنان با استقبال از سفر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان به بیروت، گفت: هدف از این سفر حفظ عزت و کرامت لبنان، تقویت این کشور برای رویارویی با چالش های سیاسی و امنیتی در سایه تهدیدهای دشمن صهیونیستی و گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و لبنان است.
خطیب جمعه شهر صیدا این سفر را سفری تاریخی و در راستای حمایت از ثبات، امنیت و وحدت لبنان و پاسداری از توانمندی و همبستگی این کشور در برابر فتنه انگیزان مذهبی و طایفه ای دانست و با اشاره به زمانبدی مناسب این سفر، افزود: این سفر بسیاری از نقشه های شوم و دسیسه های طراحی شده برای کشاندن لبنان به گرداب آشوب را خنثی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه برخی از گروه های لبنانی با روی خوش از برخی مسؤولان آمریکایی در لبنان استقبال می کنند، گفت: با وجود اینکه همه از نقش آمریکا در جنگ افروزی ها، خراب کاری ها و آشوب های لبنان آگاهند، می بینیم که این دسته از لبنانی ها تاریخچه سیاست سودجویانه و ستمکارانه آمریکا علیه لبنان را نادیده می گیرند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران که همواره پشتیبان وحدت، همبستگی، پیشرفت، کرامت، شکوفایی و همزیستی مسالمت آمیز لبنانی ها بوده است را متهم می سازند.
علامه نابلسی با اشاره به پشتیبانی ایران از لبنان برای رهایی از چنگال اشغالگران صهیونیستی با حمایت از مقاومت و اطلاع رسانی بین المللی پیرامون درد و رنج لبنانی ها و نیز بازسازی بخش های قابل توجهی از مناطق ویران شده لبنان، گفت: آیا این ها کافی نیست تا قدردان و سپاسگذار ملت، دولت و سران جمهوری اسلامی ایران باشیم و آنان را مورد تکریم قرار دهیم.
وی جنجال آفرینی مخالفان این سفر را به گردابی در فنجان تشبیه کرد و گفت: این موضع تنها برآمده از تنگ نظری است و بیش از این نباید سخنی درباره آن گفت و مسؤولان لبنانی حق دارند با روی خوش هرگونه همکاری با هر کشوری که در راستای منافع لبنان باشد را بپذیرند و بدون تردید، سفر احمدی نژاد حامل بشارت های خیر، دوستی و قدرت برای لبنان است.
شیخ نصرالدین غریب، رهبر دینی یکتاپرستان دروزی لبنان نیز روز گذشته در گفت و گویی خبری به محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان خوشامد گفت و خطاب به وی افزود: ای کسی که در سخت ترین مراحل پشتیبان لبنان بودی و از مقاومت حمایت کردی تا به پیروزی و شکوه و افتخار دست یافتیم، تو شایسته سفر به جنوب پایداری که خاکش با خون بزرگ مردان مقاومت رنگین شد و با پشتیبانی شما به پیروزی رسید.
گفتنی است که انتظار می رود سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز، عصر امروز چهارشنبه در مراسم استقبال مردمی در ورزشگاه الرایه بیروت به محمود احمدی نژاد شخصا حضور داشته باشد.
محمود احمدی نژاد، صبح امروز در نخستین سفر خود به لبنان در پاسخ به دعوت رسمی میشل سلیمان، همتای لبنانی خود در راس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی، وارد این کشور شد و با استقبال نبیه بری، رییس مجلس لبنان و جمعی از مسؤولان بلندپایه این کشور و نیز سیل گسترده لبنانی هایی که به استقبال آمده بودند روبرو شد.
وی از میان سیل استقبال کنندگان به سمت کاخ بعبدا، محل استقبال رسمی از رییس جمهور کشورمان رفت و در کاخ ریاست جمهوری لبنان مورد استقبال میشل سلیمان، رییس جمهور و سپس سعد حریری، نخست وزیر این کشور قرار گرفت.
رییس جمهور کشورمان در این سفر که دو روز به طول خواهد انجامید با سران این کشور دیدار و گفت و گو و از مناطق جنگی در جنوب این کشور بازدید خواهد کرد./981
ارسال نظرات