۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۸۷۷۳۵
معاون فرهنگی اوقاف گیلان خبر داد؛

شرکت بیش از یکهزار و 600 نفر در سی و سومین دوره مسابقات قرآنی گیلان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف گیلان از شرکت بیش از یکهزار و 600 قرآن آموز در سی و سومین دوره مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی این اداره کل در سراسر استان خبر داد.
مسابقات قرآني
حجت الاسلام عباس خوبرو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت و گو با خبرگزاری خبرگزاری رسا در رشت، اظهار داشت: سی و سومین دوره مسابقات قرآنی مرحله شهرستان اوقاف گیلان از صبح 17 مهر ماه در 11 شهرستان استان آغاز شد.

وی با بیان این که این دوره از مسابقات از صبح 17 مهر به مدت دو روز در بندر انزلی آغاز شد، افزود: مسابقات قران مرحله شهرستانی اوقاف گیلان 17و 18 مهر در آستانه اشرفیه، 19 مهر در فومن، 20 و 21 مهر در رودبار،22 مهر در تالش برگزار و  24 مهر نیز در رودسر دنبال خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان همچنین اعلام کرد: این دوره از مسابقات در 26و 27 مهر در شهرستان های صومعه سرا و آستارا، 28 مهر در لنگرود، 29 و 30 در لاهیجان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مسابقات شهرستانی قرآن کریم در رشت در بخش برادران در روز های اول و دوم آذر در مسجد موسی بن جعفر(ع) و در بخش خواهران در روز های سوم و چهام آذر در بقعه آقا سید عباس(ع) رشت برگزار می شود.

حجت الاسلام خوبرو خاطرنشان کرد: سی و سومین دوره مستابقات قرانی مرحله شهرستان اوقاف گیلان 20 روز به طول خواهد انجامید.

وی در ادامه اظهار داشت: در این دوره از مسابقات بیش از هزار و 600 قران آموز در رشته های حفظ دو و نیم جزء، پنج، 10، 20 و کل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان با اشاره به این که این دوره از مسابقات در دو بخش زیر و بالای 16 سال برگزار می شود، افزود: تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام خوبرو در پایان تصریح کرد: مرحله استانی سیو سومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف گیلان پنجم و ششم آذر ماه در رشت برگزار می شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات