۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۸۸۰۰۰
مدیر عامل مؤسسه ولاء منتظر:

مقام معظم رهبری منادی تحول در حوزه های علمیه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر، از مقام معظم رهبری به عنوان منادی تحول در حوزه های علمیه یاد کرد و با اشاره به سفر ایشان به شهر مقدس قم، گفت: مهم ترین دستاورد این سفر که حوزه باید به دنبال آن باشد، پیگیری بحث تحول است.
آيت الله سيد خامنه اي


حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سفر مقام معظم رهبری به استان قم در سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را سفری پر خیر و برکت و دارای دستاوردهای بسیار فراوان ارزیابی کرد و گفت: قدوم مبارک مقام معظم رهبری برای هر شهر و استانی منشا خیر و برکت بسیار است.

وی با بیان اینکه مردم قم و حوزه های علمیه چشم انتظار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند گفت: پانزده سال از سفر قبلی مقام معظم رهبری به شهر قم می گذرد و این موضوع اشتیاق مردم را برای زیارت ایشان دوچندان کرده است و انشاالله این سفر برکات بیشتری به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام عزت زمانی از مقام معظم رهبری به عنوان منادی تحول در حوزه های علمیه یاد کرد و ابراز داشت: مطالبی که ایشان در سفرهای قبلی و دیداری که چند سال پیش با نخبگان و فرهیختگان حوزه داشتند بسیار کلیدی و مهم بود.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه به عنوان داعیه داران دین و فرماندهان جنگ نرم باید تحول را بپذیرند تصریح کرد: امیدواریم با حضور رهبر عزیز انقلاب اسلامی و تشریف فرمایی ایشان به استان قم حوزه بتواند خود را در این مسیر مهم حرکت دهد.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به فرازهایی از بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه های علمیه باید تحول را بپذیرند، در غیر این صورت منزوی خواهند شد.

وی با تبیین دستاوردها و برکات سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم ادامه داد: بزرگ ترین دستاورد این سفر که حوزه باید به دنبال آن باشد، پیگیری بحث تحول در حوزه است.

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر اقدامات حوزه و نهادهای وابسته را در پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری راضی کننده ندانست و تاکید کرد: در درون حوزه اقدامات و فعالیت هایی در این راستا انجام شده و صورت گرفته است، ولی این اقدامات به هیچ وجه راضی کننده نیست، البته این مساله نیز ناشی از دلایلی از جمله ساختار سنتی حوزه است.

حجت الاسلام عزت زمانی بیان داشت: حوزه های علمیه باید همت و کار بیشتری در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری از خود نشان دهند و در تمام سطوح این مساله را با جدیت پیگیری و دنبال کنند تا ما شاهد تحقق تحول به معنای واقعی و عمیق آن باشیم و امیدواریم این سفر فرصت خوبی برای پیگیری و دنبال کردن این مساله باشد.

وی در خصوص جوسازی رسانه های بیگانه و محافل ضد انقلاب در خصوص سفر مقام معظم رهبری به قم گفت: برخی ها درصدد هستند اختلاف ساختگی بین مراجع و رهبری و نظام اسلامی را دامن بزنند اما دیدارهای مقام معظم رهبری با علما و مراجع تقلید، نوعی بیعت مجدد با ولایت فقیه خواهد بود و همه فتنه ها را خاموش خواهد کرد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات