۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۸۸۰۹۴
حجت الاسلام والمسلمین علیدوست:

سفر رهبری به قم می تواند اندیشه های موجود در حوزه را بهم نزدیک کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم را سفری تاریخی با برکات و دستاوردهای فراوان ارزیابی کرد.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم، به تبیین دستاوردها و برکات این سفر پرداخت.

وی با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم سفری تاریخی به شمار می آید اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به مرکز جهان تشیع و معدن فقاهت و مرجعیت فرصتی بسیار خوب برای حوزه های علمیه تا مسائل مختلف را بررسی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به دیدارهای حوزویان، علما و روحانیان با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ابراز داشت: این نشست ها و دیدارها می تواند اندیشه هایی که در حوزه وجود دارد را بهم نزدیک کند.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر حوزه های علمیه را به یک کوه تشبیه کنیم، مراجع، علما و شخصیت های شاخص و کهن حوزه در قله و اوج هستند، اساتید محققان و پژوهشگران در دامنه این کوه قرار دارند و طلاب و محصلین نیز در پائین این قله قرار دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این سه بدنه از حوزه های علمیه هر یک نگاه و کلام خاص خود را دارند و با ادبیات خاص خودشان حرف می زنند و اگر بتوان این سه بدنه را به هم نزدیک کرد دستاورد بزرگی است.

وی دستاورد دیگر سفر مقام معظم رهبری به استان قم برای حوزه های علمیه را نوآوری و نظریه پردازی حوزه در عرصه های مختلف عنوان و تصریح کرد: حوزه نمی تواند نوآوری و نظریه پردازی نداشته باشد و این مساله باید پیگیری و دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست، با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه، اقدامات انجام شده از سوی حوزه و نهادهای حوزوی در راستای پاسخگویی به مطالبات ایشان را در مجموع راضی کننده دانست و گفت: من تصور می کنم اقدامات خوبی انجام شده است و اگر نگاهی به پژوهش های به عمل آمده در دو دهه اخیر بیندازیم در می یابیم که کار فراوان شده است.

وی اظهار داشت: پژوهشگران و محققان حوزوی در موضوعات مختلف ورود پیدا کرده اند و ما در عرصه های مختلف علمی پایان نامه های بسیار خوبی را در اختیار داریم که نشان می دهد کارهای خوبی در حوزه صورت گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: قدم های مثبت بسیار خوبی در راستای پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری برداشته شده و کارهای زیادی نیز انجام شده است، اما می شد با برنامه ریزی بهتر جلوتر و قوی تر از این نیز بود.

وی با بیان اینکه فضای حوزه های علمیه در استقبال از مقام معظم رهبری مثبت است، نقشه های دشمنان نظام را بی اثر دانست و ابراز داشت: دشمنان اگر جوسازی و نقشه چینی نکنند باید تعجب کرد و ما نباید به این گونه مسائل توجه کنیم بلکه باید کار خودمان را انجام دهیم. /924/ت301/ف.


ارسال نظرات