۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۸۸۱۴۸

برگزاری مراسم تجلیل از دختران خوش‌حجاب در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه کرامت و در شب میلاد امام رضا(ع)، دختران خوش حجاب تبریز تجلیل شدند.
قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت ثامن الحجج(ع) مراسم جشنی شب گذشته با هدف تجلیل از دختران محجبه تبریز در مسجد 14 معصوم چهارراه لاله تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام دادیزاده، از وعاظ تبریز در این مراسم با تاکید بر اهمیت توجه به مسأله عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: ناهنجاری های اخلاقی امروز جامعه ناشی از ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تاکید بر توجه عمیق به فلسفه احکام دینی خاطر نشان کرد: نباید مساله عفاف و حجاب را تنها در نوع پوشش دختران و بانوان جامعه خلاصه کرد، مصادیق ذکر شده در احادیث و روایات بایستی مدنظر متولیان امر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام دادیزاده تغییر نگرش‌ها و اصلاح فرهنگ موجود را مهم‌ترین عامل ترویج عفت و حیا دانست و گفت: اگر دختر محجبه ای از سوی خانواده و جامعه مورد تحسین قرار گیرد، دیگر نیازی به ارشاد ندارد؛ اما متاسفانه گاهی مشاهده می شود که بانوان محجبه از سوی عده ای ناآگاه و مغرض مورد تمسخر و تحقیر واقع می‌شوند.

این فعال عرصه تبلیغ دینی با تأکید بر اصلاح دیدگاه‌ها نسبت به مسأله عفاف و حجاب‌ گفت: خانواده مهم‌ترین کانون تربیت دینی فرزندان است، مادران و پدران نقش اصلی در ایجاد نگرش صحیح فرزند نسبت به آموزه های دینی دارند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از پنجاه دختر محجبه و نمونه این منطقه با تقدیم هدایایی تجلیل به عمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات