۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۸۸۲۳۱
حجت‌الاسلام گلپایگانی:

استقبال مردم از رهبر معظم انقلاب برای ما غیرقابل انتظار بود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: استقبال روز گذشته مردم از مقام معظم رهبری برای ما غیرقابل انتظار بود.
استقبال از مقام معظم رهبري در شهر قم تصاوير هوايي استقبال از رهبر معظم انقلاب در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، 28 مهرماه در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی مخطوطات اسلامی در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم با تبریک میلاد حضرت رضا(ع) گفت: به تعبیر امام خمینی آستان قدس مرکز این کشور است و آثار و برکات زیادی برای نظام دارد.

وی با تبریک ورود مقام معظم رهبری به قم تصریح کرد: چنین استقبالی از مقام معظم رهبری از سوی مردم قم در روز گذشته برای ما غیرقابل انتظار بود؛ بسیاری از مردم اشکشان جاری شده بود و همه اقشار به استقبال آمدند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری اظهارداشت: زن و مرد و پیر و جوان و کودک برای دیدار مقام معظم رهبری آمده بودند و مردم قم قدرشناسی را بجا آوردند و قدر شناسی کردند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه وجود مقبره حضرت معصومه(س) در قم محور و شمعی برای مردم در طول تاریخ بوده است تصریح کرد: توصیفات مقام معظم رهبری درباره شخصیت قم، مراجع، علما و محدثین بزرگواری که در این مکان حضور داشته اند گویای جایگاه این شهر مقدس در طول تاریخ است.

وی با اشاره به افتتاح رادیو معارف در سالیان قبل بیان کرد: علما و فضلای حوزه در سال های قبل درخواست داشتن یک رادیو داشتند که با راه اندازی رادیو معارف امروز معارف اسلامی و تشیع از حوزه علمیه و قم به اقصی نقاط جهان بر روی امواج منتقل می شود و براساس اطلاعاتی که من دارم مناطقی از آفریقا، آمریکای جنوبی و شرق دور و ... از آن بهره می برند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به نابودی میراث اسلامی در طول تاریخ تصریح کرد: صدماتی که هجوم مغول‌ها به ایران در تخریب میراث و آثار فرهنگی اسلامی و سوزاندن کتاب‌ها و کتابخانه‌ها وارد کردند، حالا حالا‌ها قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: قوم مغول به هر جا که حمله می‌کردند آتش می‌زدند و آثار اسلامی را تخریب می‌کردند و امروز صهیونیست‌ها و اسرائیل دست مغول را از پشت بسته‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی عنوان کرد: صهیونیست‌ها و اسرائیل در عراق بیشترین آثار ماندگار تاریخی اسلامی و حتی قبل از اسلام را نابود کردند.

وی در پایان با اشاره به افتتاح نمایشگاه مخطوطات اسلامی و راه اندازی مرکز بین المللی مخطوطات اسلامی عنوان کرد: این حرکت موثر و مثبت فرهنگی از آرزوهای مقام معظم رهبری بوده است و قابل ارج نهادن است./ 925/پ201/ص
ارسال نظرات