۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۸۸۳۸۲
معاون پژوهش جامعةالزهرا:

بیانات رهبر معظم انقلاب سبب دلگرمی خواهران طلبه شد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش جامعةالزهرا گفت: بسیاری از سطحی‌نگری‌ها نسبت به فعالیت‌های علمی خواهران طلبه با بیانات رهبر معظم انقلاب شکسته شد.
رهبر معظم انقلاب ديدار هزاران نفر از طلاب و روحانيون قم با رهبر معظم انقلاب


زهرا تاجیک، معاون پژوهش جامعة‌الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دیدار طلاب، اساتید و فضلای حوزه با رهبر معظم انقلاب را بسیار باشکوه توصیف کرد و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حوزه علمیه خواهران، آن را بسیار امیدوار کننده و مسرت‌بخش دانست.
 
وی با اشاره به ولایتمداری مردم قم، استقبال باشکوه از رهبر معظم انقلاب را غیرمنتظره ندانست و گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در شهر مقدس قم برای حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه خواهران بسیار پربرکت بود و اهداف بلند آن را تأمین خواهد کرد.

عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه، افزود: عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه‌های علمیه خواهران و این‌که فرمودند در بین خانم‌های حوزوی، اندیشمندانی هستند که جامعه اسلامی و جامعه جهانی به وجود آنان نیازمند است، سبب دلگرمی خواهران طلبه شد.
 
معاون پژوهش جامعةالزهرا با بیان این‌که تشریف‌فرمایی رهبر معظم انقلاب به قم و حضور ایشان در بین حوزویان منشأ تحول عظیمی در حوزه‌های علمیه است، خواستار توجه جدی به بحث تحول مدنظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و پیاده‌سازی آن در برنامه‌ریزی‌ها، اهداف و استراتژی‌های حوزه شد.
 
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر آموزش طلاب خواهر، ابراز داشت: بسیاری از سطحی‌نگری‌ها نسبت به فعالیت‌های علمی خواهران طلبه با بیانات رهبر معظم انقلاب شکسته شد که خود، مسؤولیت حوزه‌های علمیه خواهران را سنگین‌تر می‌کند.

تاجیک، تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب سبب خواهد شد که خواهران طلبه نسبت به معارف اسلامی از آنچه در حیطه خانواده محدود شده بود، فراتر عمل کرده، اندیشه‌ها را قوی‌تر و از امکانات موجود به بهترین شکل استفاده کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به کرسی درس علمای بزرگ شهر قم، خواستار استفاده طلاب خواهر از این دروس و ارتباط آنان با علما شد و اظهار داشت: طلاب خواهر درباره مسأله‌شناسی و مباحثی که مربوط به خانواده و زن است، بهتر و بیش از این می‌توانند کار کنند.
 
عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب برای حوزه‌های علمیه خواهران و خواهران اندیشمند طلبه، نقش‌های جهانی و بین‌المللی ترسیم کرده‌اند، گفت: امیدواریم این عینیتی که برای مقام معظم رهبری مطرح است، برای دیگران هم مطرح شود. /920/ت302/ج

ارسال نظرات