۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۸۸۴۱۶
استاد حوزه علمیه خواهران:

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب منشور جامع حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه مطالعات زنان مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی گفت: سخنان مبسوط رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به منشوری نو و جامع برای روحانیت معروف خواهد شد.
ديدار هزاران نفر از طلاب و روحانيون قم با رهبر معظم انقلاب


معصومه ظهیری، استاد حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که هوا هنوز معطر به عطر قدوم رهبر معظم انقلاب در شهر مقدس قم است به دیدار طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سخنان مبسوط رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به منشوری نو و جامع برای روحانیت معروف خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که منشور روحانیتی که توسط امام‌ راحل بیان شده بود، نیاز به نو شدن و روزآمد شدن داشت، افزود: امروز منشور نو روحانیت را مقام معظم رهبری از لسان مبارک خود تبیین، تحلیل و توضیح دادند.
 
ظهیری خاطرنشان کرد: این منشور فرازهای مختلفی داشت که بخشی از آن پایایی حوزه یعنی حفظ ارزش‌های اصیل حوزه بود و بخش دیگر به پویایی حوزه اختصاص داشت که رهبر معظم انقلاب در این بخش، سیر تحولاتی که باید در حوزه محقق شود، در رابطه با بدنه و طلاب حوزه و در رابطه با برنامه‌ها و متون درسی حوزه، تبیین و تحلیل فرمودند.
 
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود بر کارآمدی، خروجی و برآیند آنچه در حوزه محقق می‌شود و آثاری که باید مفید اثر و فایده باشد، تأکید کردند، افزود: رهبر معظم انقلاب حوزویان را به یاد آن روایت انداختند که اگر کسی عالم به زمان خود باشد، هجمه‌های زمان او را فرا نمی‌گیرد.
 
استاد حوزه علمیه خواهران ابراز داشت: تخصص، تعهد، تشخیص موقعیت‌ها و عالم به زمان بودن از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزویان بود که شفاف و روشن بیان فرمودند و بخشی دیگر از این مطالبات نیاز به پالایش و خالص نمودن در نیت‌ها برای انسجام، وحدت رویه، همدلی، همراهی، مقابله و ایستادگی در برابر نگاه‌های دشمنان، اختصاص داشت.
 
وی در ادامه تأکید رهبر معظم انقلاب بر آموزش و گستردش فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران را سبب روشنایی چشم و قوت دل خواهران طلبه دانست و گفت: دغدغه‌ خواهران طلبه برای ادامه تحصیل و به ویژه آموزش در سطوح عالی حوزه با بیانات رهبر معظم انقلاب رفع شد.

مدیر گروه مطالعات زنان مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب بر رفع نواقص حوزه‌های علمیه خواهران و پاسخ‌گویی به مطالبات موجود تأکید کردند، افزود: ترسیم نقش‌های جهانی و بین‌المللی برای حوزه‌های علمیه خواهران و خواهران اندیشمند طلبه توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تمام تنگ‌نظری‌های موجود در ارتباط با حوزه‌های علمیه خواهران پاسخ داد.

وی، ادامه داد: مقام معظم رهبری، گستره حضور خواهران را محدود به جلسات خانگی و درس خواندن سطحی ندانستند، بلکه خواستار حضوری جامع و وسیع شدند و عرصه‌های مختلفی را نیز ترسیم فرمودند که موانع بر سر راه خواهران طلبه در حوزه‌های علمیه را برداشت.
 
ظهیری در پایان با بیان این‌که از مقام معظم رهبری برای این‌که وقت گذاشتند و حتی به برخی جزئیات پاسخ دادند، تشکر می‌کنیم، از دست‌اندرکاران و متولیان فرهنگ‌ساز جامعه خواست تا برای برآورده شدن مطالبات رهبر معظم انقلاب در اسرع وقت، برنامه‌ریزی کرده و بیش از گذشته، اهتمام بورزند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات