۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۸۸۴۹۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

دانشنامه و دائره المعارف مازندران منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که تدوین دانشنامه و دائره المعارف مازندران مراحل پایانی خود را طی می کند، گفت: این دائره المعارف به زودی منتشر خواهد شد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جلسه هم اندیشی بزرگداشت روز مازندران در ساری با بیان این که تدوین دانشنامه و دائره المعارف مازندران مراحل پایانی خود را طی می کند، گفت: این دائره المعارف به زودی منتشر خواهد شد.

وی همچنین از نصب تندیس مشاهیر مازندران همزمان با روز مازندران در استان خبر داد و افزود: باید مشاهیر و بزرگان استان را بیشتر برای نسل جوان جامعه معرفی کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به برپایی نخستین حکومت علوی در مازندران، خاطرنشان کرد:  پرستش خداوند از دیر باز در مازندران رواج داشت و این استان جریان انحرافی پس از رحلت پیامبر(ص) را نپذیرفت و از همان ابتدا اسلام را با شهد شیرین ولایت پذیرا شد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی عناصر هویتی را در کشور استحکام بخشیده، افزود: به رغم اهانت ها، توطئه ها، راه اندازی جنگ نرم این عناصر و اعتقادات همچنان از بوته آزمایش سر بلند بیرون آمده است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید براین که 14 آبان ماه به عنوان روز مازندران باید در فرهنگ کشور نهادینه شود، خاطرنشان کرد: قصد داریم روز مازندران امسال را افتخار و اقتدار بخشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که مراسم امسال روز مازندران به صورت متمرکز در شهرهای تنکابن و ساری برگزار می شود، ادامه داد: باید از طریق فرهنگسازی، حلقه های مفقوده نا آشنایی مردم ایران زمین از خطه علویان را بشناسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز از اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی همزمان با روز مازندران در امامزاده های استان خبر داد و گفت: شناسایی و معرفی مفاخر علمی، دینی و فرهنگی جهت ارائه الگوی مناسب شخصیتی به مردم بویژه نسل جوان در مورد مازندران ضروری است./950/پ202/الف
ارسال نظرات