۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۹۰۳۸۸
عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس:

تشکیل دولت عراق نوید بخش اتفاقات بهتری در عراق است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفت: این نکته که علی رغم فشار ها و شرایط دشوار سیاسی، دولتی با حداقل خواسته های مردم هم در عراق ایجاد می شود، نوید اتفاقات بهتری در عراق است.
محمد اسماعيل کوثري
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با تشکیل دولت نوری مالکی در عراق و مخالفتهای برخی گروه های همراه با اشغالگران نسبت به آن گفت: طبیعی است که در هر صورت آنچه که در عراق به نتیجه خواهد نشست اراده ملت عراق است.

وی درخصوص اتهامات رسانه ای استکبار به جمهوری اسلامی نسبت به دخالت در امور دولت عراق بیان کرد: اینکه دولت عراق در تعمیق رابطه با ایران به عنوان همسایه مقتدر و دارای اشتراکات و منافع مشترک اقدام میکند نشان از تدبیر این دولت برای ثبات این کشور و بهتر کردن شرایط موجود است نه دخالت در امور عراق.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات خاطر نشان کرد: به همان اندازه که دولت عراق در این شرایط بحرانی به کشورهای منطقه ای که منافع مشترک با آن دارد نزدیک می شود، به همان اندازه حضور کشورهای فرامنطقه ای به بهانه کمک به عراق غیر طبیعی به نظر می آید.

وی تاکید کرد: قطعا تشکیل دولت مردمی در عراق و استقرار نظم و امنیت در این کشور بیشترین بهره را برای کشور های منطقه خواهد داشت و بیشترین ضرر را نصیب بیگانگان و اشغالگران می کند.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه دیده می شود غرب در خصوص تشکیل دولت مردمی در عراق واکنش نشان می دهند بدان خاطر است که دولت عراق را دولتی دست نشانده می خواهند نه دولتی مردمی و برخاسته از همه گروه های عراقی، اما با این حال شاهد هستیم که علی رغم فشار ها و شرایط دشوار سیاسی، دولتی با حداقل خواسته های مردم هم ایجاد می شود و این نوید اتفاقات بهتری در عراق است. /955/ت302/ج
ارسال نظرات